شفقنا- سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه در بیانیهای اعلام کردند که با تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تحریمها علیه ایران مخالف هستند.
به گزارش فارس، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیهای مخالفت خود را با تلاشهای آمریکا برای اعمال مجدد تحریمها علیه ایران اعلام کردند.
وزیران خارجه سه کشور اروپایی پس از مذاکرات خود در برلین در بیانیهای مشترک با اشاره به تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تمامی تحریمهای سازمان ملل علیه ایران اعلام کردند: «ما از چنین تصمیمی که در تناقض با تلاشهای کنونی ما برای حفظ برجام است، حمایت نمیکنیم.»
در این بیانیه تاکید شده است که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، اختلافات با این کشور را حل نخواهد کرد.
اتحادیه اروپا هر از چند گاهی مدعی میشود که به دنبال حفظ توافق هستهای است اما در واقعیت و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود بر نداشته است.
دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هستهای برجام در اردیبهشتماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریکآمیز سعی کرده ایران را پای میز مذاکره بیاورد.
با این وجود، دونالد ترامپ که وعده میداد با اجرای سیاستهای سختگیرانه علیه ایران میتواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامههایش در قبال ایران ، اینک در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.











