شفقنا-انگلیس برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا که در وضعیت خطرناکی هستند به استفاده از پلاسمای خون روی آورد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العین، استفاده از پلاسمای خون افرادی که ویروس کرونا را شکست داده اند برای درمان دیگر مبتلایان به راهکاری در بعضی از کشورها تبدیل شده است و این روش تا حدودی موثر اعلام شده است.
انگلیس هم قصد دارد که از این روش برای درمان بیمارانی که وضعیت آنها وخیم است استفاده کند تا جایکه در این روش پلاسمای خون افرادی که بهبود یافته اند برای درمان دیگر مبتلایان استفاده می شود.
وزارت بهداشت انگلیس امروز شنبه اعلام کرد که می تواند بیش از 5 هزار نفر را با این روش درمان کند.
طبق اعلام وزارت بهداشت انگلیس پیش از این از روش پلاسمای خون برای درمان ویروس سارس در سالهای 2002 و 2004 استفاده شد.
در بیانیه وزارت بهداشت انگلیس آمده است: اگر این روش جواب دهد با جمع آوری زیاد نمونه ها تعداد زیادی از بیماران را درمان خواهند کرد.جمع آوری پلاسما در ماه آوریل و ماه مه در انگلیس افزایش می یابد به طوریکه 10 هزار واحد پلاسما در اختیار سیستم بهداشت عمومی در هفته قرار می گیرد تا به وسیله آنها 5 هزار بیمار مبتلا به “Covid-19 که وضعیت خوبی ندارند مورد درمان قرار گیرند.
مت هانکوک ، وزیر بهداشت انگلیس گفت:امیدوارم که این روش نقطه عطفی در مبارزه ما علیه ویروس کرونا شود.











