شفقنا – با توجه به شیوع ویروس کرونا و پی آمدهای آن، دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی در قم مقدسه، در توصیه هایی مهم و پنجگانه، اختصاص نصف سهم مبارک امام (ع) به تسکین آلام بیماران و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا را مجاز دانست.
به گزارش شفقنا، در اطلاعیه ای که به همین مناسبت صادر شده، آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی کتابه الکریم
«ولنبلونکم بشيء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس و الثمرات»
اکنون و در این هنگامه شگفت که جهان با بیماری «کرونا» درگیر و به ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز به این «ابتلا» دچار شده، از مومنان انتظار می رود:
1 ـ صبوری پیشه کرده و توصیه ها و سفارش های پیشگیرانه وزارت بهداشت را به عنوان مسئول اصلی رویاروئی با این جریان و دیگر مسئولان را جدی گرفته و بدان عمل کنند.
2 ـ بی گمان التجاء و تضرع به درگاه الهی و توسل به خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله مهمترین عوامل رهیدن از این هنگامه دشوار است.
3 ـ رعایت حال مبتلایان و هرگونه مساعدت به آنان برای تسریع بهبودی و تسکین آلامشان مرضی خداوند متعال است و مومنین مجازند نصف سهم مبارک امام (ع) را در این راه و نیز پیشگیری از ابتلای مردم به آن مصرف کنند.
4 ـ از تمام پزشکان ، پرستاران و تلاشگرانی که با تمام توان و از دل و جان در جهت سلامت مردم عزیز در حال مبارزه با این ویروس فراگیر هستند تشکر می نماییم و از خداوند علیم و حکیم سلامت و توفیق برای ایشان مسئلت داریم.
5 ـ ضمن سفارش به شکیبائی و هوشمندی، برای بیماران عزیز شفای عاجل و درگذشتگان رحمت و غفران الهی مسئلت می نماییم.
اللهم اكشف هذه الغمة عن هذه الامة
9 رجب 1441












