شفقنا- عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطر انحراف از امامت ائمه خطر بزرگی دانست و گفت: امتیاز ایام فاطمیه نسبت به سایر ایام این است که از حضرت زهرا(س) و حوادث بعد از رحلت رسول خدا صحبت می شود و این مباحث باید نسل به نسل منتقل شود.
به گزارش خبرنگار شفقنا، آیت الله استادی در دومین شب عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در موسسه طلوع مهر بیان داشت: اختلاف میان شیعه و سنی یکسری مسائل و مباحث علمی و اعتقادی است که در این ایام فاطمیه باید مطرح شود.
او با بیان اینکه این محافل و مجالس برکات زیادی دارد، گفت: امتیاز ایام فاطمیه نسبت به سایر ایام این است که از حضرت زهرا(س) و حوادث بعد از رحلت رسول خدا صحبت می شود و این مباحث باید نسل به نسل منتقل شود در عین اینکه برادری و وحدت میان شیعه و سنی سر جای خود است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: یک بعد اهمیت دادن مراجع عظام تقلید به ایام فاطمیه از گذشته این است که داستان انقلاب و نهضت امام خمینی از همین ایام شروع شد و در روضه های امام خمینی و مراجع، منبری ها مسائل را مطرح کردند.
او با اشاره به شبهه ای در مورد اینکه برخی خلافت را مساله تاریخی می دانند، ابراز داشت: اگر آیت الله العظمی بروجردی مساله منهای خلافت را مطرح کرد، نفرمود آن را بحث نکنید بلکه گفتند اگر علمای اهل تسنن امامت را قبول ندارند نمی توانند حجیت قول امامان ما را قبول نکنند چون حدیث ثقلین را نقل کردند.
آیت الله استادی خطر انحراف از امامت ائمه خطر بزرگی دانست و گفت: از روز اول که پیامبر رسالت خود را اعلام کرده است، مساله امامت را همواره مطرح کرده است و یکی از نشانه هایی که پیامبر اکرم راه را نشان دادند این حدیث معروف است که:«علی مع الحق، والحق مع علی».
او با بیان حدیث نبوی «رضای خدا در رضای فاطمه و غضب خداوند در غضب فاطمه است» گفت: در کتاب موسوعه الامامه که از منابع اهل سنت است، 28 حدیث وجود دارد که نشان می دهد حضرت فاطمه بعد از رحلت رسول خدا(ص) غضبناک بود.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با ذکر این نکته که شیعه دارای منطق قوی است تاکید کرد: رسول خدا دین خود را با اهل بیت(ع) بیمه کرده است؛ آیا ما باید کنار بگذاریم؟











