شفقنا- استاندار قم گفت:باید با استفاده از توان فکری در دستگاه های اجرایی تحولی را ایجاد کنیم که حداکثر مشارکت فکری و خرد جمعی را داشته و از ظرفیت های نهفته برای بهبود و خلاقیت استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی که به مناسبت هفته دولت و به منظور تجلیل از برگزیدگان عرصه خدمت در دستگاههای اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای تبیین دستاوردها و کارکردهای دولت است و نیز از خادمین ملت در دستگاه های اجرایی تقدیر خواهد شد زیرا یک مجموعه هماهنگ رابطه ملت و دولت را تعمیق می بخشد.
او با اشاره به 4 محور مهم در تئوری مدیریت گفت: تطبیق نظم اقتصادی، هدف جویی، نظم بخشی اجتماعی، یکپارچگی و ایجاد هویت منسجم از جمله محورهای مهم در دولت های کارآمد است.
استاندار قم خاطر نشان کرد: علاوه بر این کارکردها مسئولیت دیگر دولت ها، در مقابل فشارها و تحریم ها است که باید یک سری قابلیت هایی به کار گرفته شود که در سایه به فعلیت رسیدن این این قابلیت ها می توان فشارهای پیرامونی را کم کرد و نیز خدمت رسانی مناسب در مقابل مطالبات مردم داشت.
سرمست استفاده از سرمایه های فکری و انسانی را مهم برشمرد و تصریح کرد: استفاده از سرمایه های اجتماعی، انسانی و فکری که فرامادی هستند در یک سازمان در اختیار مدیر است و هنر مدیر و سازمان استفاده بهینه از این ظرفیت است.
او افزود: رویکرد جدید مدیریتی، مدیر و سازمانی را موفق می داند که بتواند همزمان علاوه بر استفاده از بخشنامه ها بتواند از سرمایه های فکری بیشترین استفاده را کند.
استاندار قم ابراز داشت: هنر ما این است که با استفاده از توان فکری تحولی را ایجاد کنیم که حداکثر مشارکت فکری و خرد جمعی را داشته و از ظرفیت های نهفته برای بهبود و خلاقیت استفاده کنیم.
سرمست استفاده از سرمایه های نمادین را از جمله سرمایه های نهفته دانست و گفت: این سرمایه های نمادین می تواند در یک برند، شخص، مراسم و یا مناسبت فرهنگی و اجتماعی تجلی پیدا کند و هنر مدیران این است که بتوانند از این سرمایه های غیرفعال و ناشناخته نهایت استفاده را کنند و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به انباشت چنین سرمایه ای کمک کند.
او عنوان کرد: عناصر فرهنگی ایرانی-اسلامی همیشه توانسته است در مقابل تمامی چالش ها و تهاجماتی که بر علیه کیان و ارزش ها رخ داده است مقاومت کرده و باز تولید داشته باشد و این در همه عرصه های از جمله اقتصادی به خوبی نشان داده شده است.
استاندار قم با اشاره به شاخص های ارزیابی برای دستگاه ها و کارکنان تاکید کرد: باید یک سری تحولات و اصلاحاتی در این شاخص ها داشته باشیم و همه دستگاهها باید در امر مستند سازی شرکت کنند البته این ارزیابی معطوف به ارزیابی عملکرد کل سازمان است نه عملکرد مدیر و موفقیت یک مدیر در گرو خدمات همه اعضاء سازمان است.
در پایان این جشنواره از 5 دستگاه برتر که بالاترین امتیاز شاخص های عمومی و تخصصی را کسب کردند و نیز از 11 کارمند نمونه دستگاههای اجرایی تقدیر و تجلیل شد.











