شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -حضرت آیتالله العظمی سبحانی به پرسشی درباره مجازات مدعى امامت پاسخ گفته است.
به گزارش شفقنا متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:
سؤال: مجازات مدعى امامت چيست؟
بسمه تعالى: هرگاه فردى امامت را ادعا كند و بگويد من امام زمان موعودم و داراى مقام عصمت هستم، نخست بايد از اين فرد رفع شبهه شود تا شايد از طريق مذاكره مشكل او رفع گردد و به حقيقت برگردد. اگر بر ادعاى خود اصرار ورزيد، در صورتى كه ادعاى او ملازم با انكار نبوت باشد، محكوم به ارتداد است. بنابراين، هرگاه ادعاى مهدويت ملازم با انكار احاديث متضافر درباره ى خصوصيات حضرت مهدى(عج) باشد كه به نوعى تكذيب پيامبر(صلى الله عليه وآله)است، در اين صورت بر وى حكم ارتداد جارى مى شود، نه حكم قتل. ادعاى مطلق امامت، باعث ارتداد نيست، بلكه تعزير مى شود و در عين حال مسأله به تأمل بيشترى نياز دارد. والله العالم











