شفقنا- وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: هیچ گونه نشانه گشایشی در بحران خلیج(فارس) وجود ندارد. این وزارخانه همچنین از تلاش های آمریکا برای میانجی گری در این بحران قدردانی کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک عربی، «لولوه الخاطر» سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر در گفتگو با روزنامه واشنگتن تایمز، چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر را به عدم انعطاف پذیری و تعصبی که به وجهه منطقه خاورمیانه لطمه می زند و آن را به عنوان منطقه غرق در درگیری نشان می دهد، متهم کرد.
الخاطر افزود: قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی از تماشاگران سعودی و اماراتی پایبند خواهد بود حتی اگر این بحران سه سال دیگر هم تداوم یابد.
وی اضافه کرد: امیدواریم حل این بحران پیش از جام جهانی اتفاق بیفتد اما حتی اگر حل هم نشود، از همه آنها استقبال می کنیم و با هیچ تبعیضی روبرو نخواهند شد.
سخنگوی وزیر خارجه قطر با تاکید بر اینکه قطر برای گفتگو تلاش می کند هرچند با ادعاهای عربستان و امارات مخالف باشد، بیان کرد: از آنها خواستیم که به میز مذاکرات بیایند اما عربستانی ها و اماراتی ها همه کانال های گفتگو را بسته اند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه به مناسبت جام جهانی نگاه جامعه بین المللی به قطر متحد شود، افزود: قطر علی رغم بحران منطقه، برای برگزاری جام جهانی ورزشگاههای مدرن و مطلوب ساخته است. میزبانی از جام جهانی می تواند به جهان نشان دهد که منطقه خاورمیانه تنها جای درگیری و جنگ نیست و به ملت های منطقه برای اولین بار پس از سالها امید می دهد.
این مقام قطری با بیان اینکه ناکام ترین خواسته عربستان و امارات بستن شبکه الجزیره است، بیان داشت: آنها می ترسند الحزیره دیدگاههای مخالفان را پوشش دهد. آنها تحمل دیدگاههای مخالفان را ندارند و حمله جاری امارات و عربستان فقط متوجه روحانیون و لیبرال ها و زنان نیست بلکه متوجه همه است.
الخاطر تصریح کرد: عربستانی ها و اماراتی ها به نقطه عدم انعطاف پذیری با تعدد آرا رسیده اند؛ این نوع تفکر کپی برداری از رژیم های انقلابی تمامیت خواهی است که در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در منطقه عربی شاهد بودیم.
خبر را در اسپوتنیک عربی ببینید











