شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- شیعیان استان قطیف عربستان روز های گذشته مراسم شهادت امام علی(ع) را با برگزاری سخنرانی ها، راهپیمایی ها و مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه های این استان، گرامی داشتند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «جهینه نیوز»، مراسم سالرورز شهادت امام علی(ع) با حضور دهها هزار عزادار در مساجد و حسینیه ها و گوش دادن به سخنرانی ها و شرکت در تجمعات آغاز شد.
صدها جوان داوطلب شیعه با استقرار در ورودی های قطیف و روستاهای آن، مسئولیت برقراری امنیت این مراسمات را برعهده گرفتند.
اماکن دینی در شهر ها و شهرک های استان قطیف همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به رنگ سیاه درآمدند و جوانان شیعه در خیابان ها با برگزاری راهپیمایی ها، عزاداری کردند.
مساجد و مجالس حسینی مملو از هزاران عزاداری شده بود که برای احیای شب های قدر و گرامی داشت شهادت امام علی(ع) راهی این اماکن شده بودند.
خطبا و روحانیون در سخنرانی های خود به موضوعات مربوط دستورات دینی و روایت حیات امام علی(ع) پرداختند.
بازارها، اماکن رفاهی و فروشگاههای تجاری استان قطیف نیز همزمان با فرارسیدن شهادت امیرمومنان(ع) عزای عمومی اعلام کرده و بسته شدند.












