شفقنا- وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات و بحرین مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با آن، تاکید کرد که این مسئله روی زندگی شهروندان و افراد مقیم در این کشور تاثیر نمی گذارد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، وزارت امور خارجه این کشور صبح امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای نسبت به تصمیم اخیر عربستان سعودی، امارات و بحرین مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک دوجانبه و بستن مرزهای زمینی و دریایی و حریم هوایی خود به روی آن ابراز تاسف کرد.
بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که تصمیم کشورهای مذکور غیر قابل توجیه بوده و با استناد به ادعاهای بی پایه و اساس اتخاذ شده، خاطر نشان ساخت که این اقدامات روی زندگی عادی شهروندان و افراد مقیم در این کشور تاثیرگذار نخواهد بود.
این وزارتخانه ضمن ابراز تاسف از این که عربستان، امارات و بحرین در مرحله کنونی چالشی مهم تر از تعدی به قطر پیدا نکردند، تاکید کرد که برای ناکام گذاشتن تلاش های در جریان برای تاثیرگذاری روی جامعه و اقتصاد این کشور تلاش خواهد کرد.
وزارت خارجه قطر با اعلام این که این کشور در معرض یک هجمه تحریک آمیز مبتنی بر تهمت زنی های کاملا ساختگی قرار گرفته، خاطر نشان ساخت که اتهام های وارد شده به قطر نشان دهنده قصد و نیت عمدی برای آسیب رساندن به این کشور می باشد.
این وزارتخانه با تاکید بر این که هجمه رسانه ای علیه قطر در قانع کردن افکار عمومی منطقه به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ناکام مانده و همین مسئله نیز تشدید مداوم علیه این کشور را روشن می سازد، خاطر نشان ساخت که بهانه تراشی و دلایل جعلی برای اتخاذ تدابیر علیه یک کشور عضو در شورای همکاری خلیج فارس، مدرک روشنی دال بر نبود هیچ گونه توجیه قانونی برای این اقدامات می باشد.
وزارت خارجه قطر با بیان این که هدف تدابیر اتخاذ شده از سوی عربستان، امارات و بحرین با هماهنگی مصر روشن بوده و چیزی جز تحمیل قیمومیت بر این کشور نمی باشد، تاکید کرد که چنین تدابیری نقض حاکمیت کشور به شمار می آید و به هیچ وجه قابل قبول نیست.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که ادعاهای اخیر علیه قطر یک تلاش آشکار بوده که برنامه ریزی قبلی برای هجمه های رسانه ای حاوی اتهام های دروغین علیه این کشور را ثابت می کند.











