شفقنا – شبکه خبری ایبیسی نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که پنتاگون با فشار مالی فزایندهای از سمت هزینههای غیرمنتظره مواجه است که جهش هزینههای سوخت از جمله مهمترین آنهاست.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، سوابق وزارت جنگ آمریکا نشان میدهد که میانگین قیمت سوخت پرداختی توسط ارتش از ۱۵۴.۱۴ دلار در هر بشکه در ماه اکتبر به ۱۹۵.۷۲ دلار در ماه آوریل افزایش یافته است که نشاندهنده افزایش تقریباً ۲۷ درصدی در شش ماه است.
این گزارش میگوید، این ارقام منعکسکننده میانگین هزینهها در حدود دهها نوع سوخت، از جمله بنزین و سوخت جت، است.
قیمت سوخت در طول جنگ ایران افزایش یافته است و احتمالاً امسال بیش از یک میلیارد دلار هزینههای برنامهریزینشده به بهرهبرداری از هواپیماهای نظامی، تانکها و سایر تجهیزات اضافه خواهد کرد. طبق گزارشها، وزارت دفاع سالانه حدود ۸۰ میلیون بشکه سوخت مصرف میکند.
طبق گزارشها، رهبران نظامی همچنین با افزایش هزینههای سوخت غیرنظامی و بلیط هواپیماهای تجاری دست و پنجه نرم میکنند. از آنجا که سربازان اغلب برای آموزش و سایر فعالیتها به پروازهای تجاری، خودروهای اجارهای و سفرهای شخصی با بازپرداخت متکی هستند، این افزایشها فشار بیشتری بر بودجه وارد میکند.
در نتیجه، هزینههای سفر تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. در این گزارش آمده است که حداقل از ماه آوریل، برخی از واحدها برای کنترل هزینهها، سفرهای آموزشی و سایر رویدادها را به میزان قابل توجهی کاهش داده یا لغو نمودهاند.
سرهنگ دوم اورلاندو هاوارد، سخنگوی ارتش، گفت: پویاییهای فعلی بازار انرژی، هزینههای سوخت را افزایش میدهد که میتواند بر هزینههای حمل و نقل پرسنل، تدارکات و تجهیزات تأثیر بگذارد.
در این گزارش همچنین آمده است که ارتش ایالات متحده آمریکا مجبور شده است «کاهشهای گستردهای در هزینههای آموزشی ایجاد کند، زیرا در ادامه سال مالی که در ٣٠ سپتامبر به پایان میرسد، با کسری بودجه ٤ تا ٦ میلیارد دلاری دست و پنجه نرم میکند».
در این گزارش آمده است که این کسری بودجه ناشی از عوامل متعددی است، به ویژه جنگ با ایران، افزایش ماموریتهای مرزی و استقرار مداوم گارد ملی در واشنگتن دی سی.
این خبر را اینجا ببینید.











