شفقنا- وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به حملات ایران به کویت و بحرین، خواستار خویشتنداری حداکثری از سوی طرفهای درگیر شد.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «پس از حملاتی که کویت و بحرین را هدف قرار داد، از همه طرفها میخواهیم بالاترین سطح خویشتنداری را رعایت کنند».
اسلامآباد همچنین با اشاره به تحولات اخیر تأکید کرد که امیدوار است طرفین به آتشبس پایبند بمانند و از هرگونه اقدام تنشزا که به تشدید درگیریها منجر شود، خودداری کنند.
وزارت خارجه پاکستان هشدار داد که در صورت ادامه تشدید تنشهای نظامی، دستیابی به هرگونه توافق با موانع جدی روبهرو خواهد شد و همزمان فرصت گفتوگو و دیپلماسی نیز بیش از پیش محدود میشود.
در ادامه این بیانیه آمده است که پاکستان با رویکردی خوشبینانه به تلاشهای دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد و با وجود تحولات و اقدامات اخیر، از پیگیری راهحلهای سیاسی و مسالمتآمیز ناامید نخواهد شد.











