شفقنا- رییس جمهور سابق مکزیک از رفتارهای آمریکا با کشورش انتقاد کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور سابق مکزیک، واشنگتن را به استفاده از «شیوههای مداخلهجویانه و بیپروا» برای تقویت اپوزیسیون راستگرای مکزیک و تضعیف جنبش سیاسی چپگرای آن متهم کرد.
این اظهارات در میانه تشدید تنش بین آمریکا و مکزیک که اکنون توسط رئیس جمهور کلودیا شینباوم رهبری میشود، مطرح شده است. لوپز اوبرادور همچنین از او به عنوان «بهترین رئیس جمهوری که مکزیک در دوران ما داشته است» تمجید کرد.
لوپز اوبرادور، یکی از محبوبترین چهرههای سیاسی مکزیک، از زمان ترک سمت خود در سال ۲۰۲۴ تا حد زیادی از کانون توجه دور مانده است، اما این وضعیت با انتقاد شدید او از دونالد ترامپ، تغییر کرد. اوبرادور در نامه پنج صفحهای خود گفت: ترامپ از زمان اولین دوره ریاست جمهوریاش تغییر کرده است و رئیس جمهور آن زمان را فردی اهل همکاری، عملگرا و پذیرای گفتگو توصیف کرد.
او نوشت: «بر اساس آنچه شخصاً تجربه کردم و میتوانم ثابت کنم، ترامپ امروز با ترامپی که من با او سر و کار داشتم متفاوت است.» او تغییر ترامپ را به آنچه «دوستان و مشاوران دروغین، چه داخلی و چه خارجی، که او را به ماجراجوییهای شوم و پلید کشاندهاند» نسبت داد.
گفتنی است ترامپ با وضع تعرفه سنگین بر محصولات مکزیک و همچنین تهدید استقلال داخلی این کشور در رابطه با گروههای تبهکار، روابط واشنگتن و مکزیکوسیتی را تهدید کرده است.
این خبر را در رویترز ببینید











