شفقنا- وزیر جنگ اسرائیل میگوید این رژیم با وجود آتش بس به عملیات نظامی خود در لبنان خواهد داد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: اسرائیل کاتس، وزیر اسرائیل امروز پنجشنبه گفت: اسرائیل فعلاً به عملیات زمینی خود در جنوب لبنان ادامه خواهد داد و ساکنان لبنانی که توسط اسرائیل از خانههای خود رانده شدهاند، قادر به بازگشت نخواهند بود.
اظهارات او یک روز پس از آن مطرح شد که لبنان و اسرائیل اعلام کردند که در جریان مذاکرات در واشنگتن بر سر اجرای آتشبس توافق کردهاند. این توافق مشروط به توقف آتشبس از سوی گروه حزبالله است.
کاتز در بیانیهای گفت: نیروها در منطقه به اصطلاح امنیتی خود در جنوب لبنان، از جمله در منطقه قلعه بوفورت، دژی ۹۰۰ ساله که روز شنبه توسط اسرائیل تصرف شد، باقی خواهند ماند. وی گفت که اسرائیل به برچیدن «زیرساختهای تروریستی» در منطقه ادامه خواهد داد.
اسرائیل کاتز در بیانیهای ضمن استقبال از توافق آتشبس حاصل شده گفت: ارتش اسرائیل همچنان حمله به بیروت را جزء اهداف خود میداند.
لبنان و اسرائیل روز چهارشنبه بر سر آتشبس جدیدی در لبنان با حمایت آمریکا توافق کردند. آنها پیش از این در ماه آوریل با آتشبس خصومتها موافقت کرده بودند که در ماه مه تمدید شد، اما خشونت ادامه یافته است.
این خبر را در رویترز ببینید











