شفقنا- وزیر تندرو امنیت ملی اسرائیل از توافق این رژیم با لبنان انتقاد کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: ایتمار بن گویر، وزیر تندرو امنیت ملی اسرائیل، از توافق اسرائیل و لبنان که با میانجیگری آمریکا حاصل شده است، انتقاد کرده و آن را «اشتباهی جدی و خیالپردازی مشاورانی که نخستوزیر را به سمت تصمیمات نادرست میکشانند» خوانده است.
این وزیر راست افراطی در برنامه «ایکس» گفت: «حزبالله فقط قویتر خواهد شد و اسرائیل به جای شکست دادن آن، در حال کنار آمدن با موجودیت خود است. لحظاتی وجود دارد که باید بدانیم چگونه حتی به رئیسجمهور آمریکا «نه» بگوییم، و وقتی این کار را نکنیم، دفعه بعد که حزبالله بسیار قویتر و خطرناکتر است، با آن روبرو خواهیم شد.»
بن گویر گفت: حزبالله از جنوب رودخانه لیتانی عقبنشینی نکرده است و توانایی ارتش لبنان در اجرای این توافق را زیر سوال برد.











