شفقنا- رییس جمهور آمریکا به دستیاران خود گفته تنها درصورتی دوباره وارد جنگ با ایران خواهد شد که سربازان یا اتباع آمریکایی کشته شوند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال (WSJ)، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور خصوصی به دستیارانش گفته است که قصد ندارد جنگی تمام عیار با ایران را از سر بگیرد، مگر اینکه تهران نیروهای آمریکایی را بکشد. این گزارش نشان دهنده عدم تمایل او به شعله ور کردن دوباره درگیری در خاورمیانه با وجود تنش های فزاینده و نقض مکرر آتش بس است.
این گزارش در حالی منتشر میشود که خصومتهای تازه بین ایالات متحده و ایران، آتشبس شکنندهای را که در ماه آوریل به اجرا درآمد، مورد تهدید قرار داده است به طوریکه دو شب پیش، آمریکاییها مناطقی را در جزیره قشم ایران هدف قرار دادند و ایران نیز برخی پایگاههای این کشور در منطقه را زیر حملات موشکی گرفت.
بر اساس این گزارش، ترامپ به دستیاران ارشد خود اعلام کرده است که تنها در صورتی پایان دادن به آتشبس را بررسی خواهد کرد که ایران مستقیماً باعث تلفات نظامی آمریکایی شود.
خبر را اینجا ببینید











