شفقنا- کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از بازدید از یک نیروگاه جدید، خواستار گسترش «تصاعدی» فعالیتهای هستهای این کشور شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) روز پنجشنبه گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در بازدید از یک کارخانه تولید مواد هستهای که به تازگی عملیاتی شده است، خواستار گسترش «تصاعدی» زرادخانه اتمی این کشور شد.
کیم گفت: ظرفیت تولید مواد هستهای با درجه تسلیحاتی در پنج سال گذشته به بیش از دو برابر سطح قبلی خود رسیده است و به مقامات دستور داده است که برای دستیابی به اهداف استراتژیک بلندمدت، تولید را بیشتر افزایش دهند.
عکسهایی که توسط رسانههای دولتی منتشر شده، کیم را در حال قدم زدن بین ردیفهایی از تجهیزات استوانهای شکل در داخل این تأسیسات نشان میدهد که برخی از تحلیلگران میگویند میتواند نشان دهد که این مکان در مجتمع اصلی هستهای این کشور در یونگبیون قرار دارد.
کیم گفت: این گسترش با توجه به آنچه که او تشدید تهدیدات امنیتی و رویارویی طولانی مدت با «وحشیترین دشمنان» نامید، ضروری است.
این خبر را در رویترز ببینید











