شفقنا- وزارت دادگستری مدعی شد: جمشید قمی به توطئه برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بینالمللی متهم شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: بنا به ادعای وزارت دادگستری، جمشید قمی، دارای تابعیت دوگانه آمریکایی-ایرانی، روز چهارشنبه در یک شکایت کیفری فدرال به دلیل فروش فناوری رایانهای به شرکتهای ایرانی و دولت ایران، از جمله فناوری برای کمک به برنامه نظامی و هستهای تهران، دستگیر شد.
جان آیزنبرگ، دستیار دادستان کل امنیت ملی، در بیانیهای گفت: «همانطور که ادعا شده، قمی با ارائه فناوری آمریکایی به سازمان انرژی اتمی ایران و سایر نهادهای تحریمشده مسئول برنامه هستهای ایران، خود را ثروتمند کرده است.» وزارت دادگستری همچنین روند توقیف عمارت ۳۵ میلیون دلاری او در شهرستان اورنج، کالیفرنیا را که «با درآمدهای غیرقانونی او خریداری شده است»، آغاز میکند.
قمی ۶۳ ساله، اهل نیوپورت کوست، کالیفرنیا، به توطئه برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بینالمللی (IEEPA)، قانونی که معاملات خاص با کشورها و نهادهای تحریمشده را ممنوع میکند، متهم شده است.
این اتهامات ادعا میکنند که متهم تحریمهای ایالات متحده علیه ایران را نقض کرده، به یکی از دشمنان ملت ما کمک کرده، از برنامه هستهای ایران حمایت کرده و از این طریق ثروتمند شده است. در صورت محکومیت، او با حداکثر مجازات ۲۰ سال زندان روبرو خواهد شد.
این خبر را در آناتولی ببینید











