شفقنا- نخست وزیر رژیم اسرائیل تلاش کرد اختلافات با رییس جمهور آمریکا را کماهمیت جلوه دهد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز چهارشنبه اختلاف با دونالد ترامپ را کماهمیت جلوه داد و گفت: هر دو در هدف خلع سلاح حزب الله برای دستیابی به صلح بین اسرائیل و لبنان همسو هستند.
ترامپ در مصاحبهای که روز چهارشنبه در نیویورک پست منتشر شد، تأیید کرد که دو روز قبل از آن، تبادل نظر پرتنشی با نتانیاهو داشته است که در آن، طبق گزارشها، متحد نزدیک خود را با فحاشی سرزنش کرده است.
نتانیاهو در مصاحبهای با کانال تلویزیونی آمریکایی CNBC، این اختلاف را کماهمیت جلوه داد و گفت :و ترامپ در مورد مقابله با گروه لبنانی حزب الله، اتفاق نظر دارند. نتانیاهو در این مصاحبه مدعی شد: حزب الله «یک نیروی نیابتی ایران است که همه شهروندان لبنان را به زور اسلحه هدف قرار میدهد و از لبنان به عنوان بستری برای پرتاب موشکهای خود به شهرهای ما و پرتاب پهپادهای قاتل علیه غیرنظامیان ما استفاده میکند. و بنابراین اگر میخواهیم لبنان را نجات دهیم، اگر میخواهیم به صلح لبنان و اسرائیل دست یابیم، همانطور که من میخواهم، باید حزبالله را خلع سلاح کنیم و لبنان را غیرنظامی کنیم. و من میدانم که این هدفی است که من و رئیسجمهور در آن مشترک هستیم و این کاری است که باید انجام دهیم.»
نتانیاهو با ادعای اینکه جنگ ایران هنوز تمام نشده گفت: هر دو روز یک بار با ترامپ صحبت میکنم و اختلافات ما تاکتیکی است نه مبنایی.
گفتنی است حزب الله تاکید کرده هیچگاه زیر بار خلع سلاح مقاومت نخواهد رفت.











