شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (چهارشنبه ۱۳ خرداد ماه) را در ادامه میخوانید:
واکنش بقایی به صحبت های روبیو؛ ادای قربانی درآوردن، نمی تواند جنایات جنگی سبعانه و نسلکشی آمریکا را سفید شویی کند
اسماعیل بقایی در صفحه ایکس نوشت: «کافر همه را به کیش خود پندارد. ادای قربانی درآوردن، نمیتواند جنایات جنگی سبعانه، نسلکشی و جنایات علیه بشریت که شما علیه ملت ایران مرتکب شدهاید را سفیدشویی کند.»

*******************************************************************************************************
سید محسن دهنوی در صفحه ایکس نوشت: «روبیو به طور علنی اعتراف کرد: به ایران حمله کردیم چون نزدیک بود آنقدر قوی بشود که دیگر نتوانیم آن را شکست دهیم.
دیر رسیدید!
ایران در این سالها با تدبیر رهبر شهید به قدرت فوق تصور شما رسید و به کسی باج نمیدهد؛ مثل حملات دیشب به پایگاهای منطقهای آمریکا در پی نقض آتشبس. »

*******************************************************************************************************
رضایی: آمریکاییها نشان دادهاند که زبان موشکها را بهتر از زبان دیپلماتها متوجه میشوند
ابراهیم رضایی در صفحه ایکس نوشت: «آمریکاییها نشان دادهاند که زبان موشکها را بهتر از زبان دیپلماتها متوجه میشوند، دٓم بچههای دریایی و هوافضای سپاه گرم. »

*******************************************************************************************************
رضایی: اجازه زیادهخواهی به آمریکا را نخواهیم داد
محسن رضایی در صفحه ایکس نوشت: «نه در مذاکره و نه در روند آتشبس اجازه زیادهخواهی به آمریکا را نخواهیم داد. پاسخ هر شلیک و تجاوزی، رگباری از موشک و پهپاد است. تاریخ به عقب باز نمیگردد و متجاوز به سرعت تنبیه خواهد شد..»

*******************************************************************************************************
واعظی: هرگونه اختلال هدفمند یا ناخواسته در مسیرهای ارتباطی «اعتماد عمومی» را با چالش مواجه می کند
محمود واعظی در صفحه ایکس نوشت: «بازسازی «اعتماد اجتماعی» مستلزم تضمین دسترسی آزاد، پایدار، باکیفیت و بدون تبعیض به اینترنت است و پایداری دسترسی با حذف عملی محدودیتها محقق میشود.
هرگونه اختلال هدفمند یا ناخواسته در مسیرهای ارتباطی میتواند «اعتماد عمومی» را با چالش مواجه کند.
»

*******************************************************************************************************
ضرغامی: فرق است بین گرانی و گرانفروشی/ در یکزمان و یکمنطقه، قیمتها تا ۲ برابر با هم تفاوت دارد
سید عزت الله ضرغامی در صفحه ایکس نوشت: « فرق است بین گرانی و گرانفروشی.
متاسفانه افزایش بیرویه و نجومی برخی خدمات و کالاها هیچ نسبتی با تغییرات نرخ ارز، تحریم و یا خسارات زیرساختی جنگ ندارد.
در یکزمان و یکمنطقه، قیمتها تا ۲ برابر با هم تفاوت دارد.
نظارتهای رسمی، ناکارآمد است.
دولت از نهادهای مردمی کمک بگیرد»

*******************************************************************************************************
غریب آبادی: چه کسی میتواند صدای خنده کودکانی را که دیگر به کلاس برنمیگردند، از یاد ببرد؟
غریب آبادی در صفحه ایکس نوشت: «پدر شهید «حیدر صالحی» از شهدای مدرسه شجره طیبه میناب، شبها در کنار مزار فرزند شهیدش حضور مییابد و ساعات طولانی را در جوار یادگار آسمانی خود میگذراند. میگویند زمان مرهم زخمهاست؛ اما کدام زمان میتواند جای خالی یک پسر را برای پدری پر کند که هر شب کنار مزار فرزندش سر بر خاک میگذارد؟ وقتی شهر به خواب میرود، او به دیدار کسی میرود که روزی تمام دنیایش بود. با سنگ قبری حرف میزند که بوی خاطرات کودکش را در خود دارد. بعضی داغها آنقدر سنگیناند که پدر را از خانه میگیرند و هر شب تا کنار مزار فرزند میکشانند.
نام مدرسه شجره طیبه میناب یادآور رؤیاهای ناتمام کودکانی است که قرار بود فردای این سرزمین را بسازند. بعضی دردها با گذشت زمان کمرنگ نمیشوند؛ در دل یک شهر، و بلکه کشور، در چشمهای مادران و در سکوت نیمکتهای خالی باقی میمانند.
چه کسی میتواند صدای خنده کودکانی را که دیگر به کلاس برنمیگردند، از یاد ببرد؟ در مدرسه شجره طیبه میناب، تنها جان انسانها گرفته نشد؛ رؤیاها، دفترهای نیمهنوشته، آرزوهای کوچک و آیندههایی که هنوز فرصت شکوفا شدن نداشتند نیز پرپر شدند.
بعضی زخمها روی دیوارها نمیمانند؛ در قلب یک ملت حک میشوند. نام قربانیان این فاجعه فراموش نخواهد شد و اندوه خانوادههایی که عزیزانشان را از دست دادند، اندوه همه ماست.
یاد همه دانشآموزان و معلمان شهید این مدرسه گرامی و راه اجرای عدالت علیه جنایتکاران آمریکایی و صهیونی زنده باد.»

*******************************************************************************************************
زیدآبادی: سرنوشت نتانیاهو!
احمد زید آبادی در صفحه ایکس نوشت: «نتانیاهو: “رژیم ایران محکوم به فناست و ما به آن کمک خواهیم کرد تا به آن مقصد برسد!”
قبل از جنگ ۴۰ روزه که #نتانیاهو از این نوع حرفها میزد، اغلب تصور میکردند که لابد چیز دندانگیر و بسیار غافلگیرکنندهای برای ساقط کردن جمهوریاسلامی در چنته دارد، اما پس از فضاحتی که او در جنگ به بار آورد، این نوع تهدیدها و عرضاندامها بیشتر شبیه نشخوار گوسفند است که باد گلوی ناشی از آن، فقط سوراخ لایهٔ ازون را گشادتر میکند!
نتانیاهو اینک خود در آستانهٔ فناست. انتخابات پارلمانی اسرائیل در اوایل پاییز برگزار میشود و نتانیاهو و شرکایش هیچ شانسی برای تشکیل دوبارهٔ دولت نخواهند داشت.
بنابراین، او یا به اتهام فساد در سه پروندهاش، محکوم به زندان و پرداخت جریمه میشود و یا اینکه از ترس بازداشت در دیگر کشورها به دلیل حکم دادگاه کیفری لاهه، باقیماندهٔ عمرش را در گوشهای از اسرائیل در عزلت و انزوا به پایان میرساند در حالی که کارنامهای از خونریزی و آدمکشی وبال گردن او خواهد بود!
فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ! (پس درس بگیرید ای صاحبان روشنبینی)»

*******************************************************************************************************











