شفقنا – وزارت امور خارجه کویت در بیانیهای اعلام کرد که دو نفر از اعضای هیئت دیپلماتیک ایران را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده و خواستار خروج آنها از این کشور شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این تحول در پی حمله موشکی و پهپادی ایران به فرودگاه بینالمللی کویت اتخاذ شده است.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که حامد حمید یعقوبی فر، کاردار تهران در شهر کویت، احضار شد و یادداشت اعتراض رسمی به دلیل حملات اخیر ایران به کویت به او تحویل داده شد.
وزارت امور خارجه کویت پیش از این در بیانیهای اعلام کرده بود که در حمله ایران یک نفر کشته و چند ده نفر دیگر زخمی شدهاند.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که مرکز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مورد تهاجم موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.
د️ر این بیانیه آمده است: در اواخر شب گذشته ارتش آمریکا یک نفتکش ایرانی را در حوالی تنگه هرمز مورد اصابت پرتابه هوایی قرار داد که این نفتکش از محل موتورخانه دچار خسارت گردید.در پاسخ به این تجاوز و نقض مقررات تنگه هرمز شناور متعلق به دشمن آمریکایی صهیونی به نام پانایا مورد هدف موشکهای نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.
«دشمن آمریکایی در تجاوزی مجدد یک دکل مخابراتی سپاه در جنوب جزیره قشم را هدف پرتابههای هوایی خود قرار داد. در پاسخ به این تجاوز پایگاه هوایی و بالگردی آنان مستقر در یکی از کشورهای منطقه و همچنین مرکز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مورد تهاجم موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفتند.»
ا️ین بیانیه افزود: پیشازاین اخطار داده بودیم که در صورت تجاوز پاسخ متفاوت و سنگینتر خواهد بود و همینطور اقدام کردیم. این پاسخها باید عبرت شده باشد.️ تکرار میکنیم برهم زدن امنیت تنگه هرمز تاوان سختی برای ارتش متجاوز آمریکا خواهد داشت.











