شفقنا- وزیر امور خارجه در پیامی سالروز استقلال جمهوری آذربایجان را به همتای خود تبریک گفت و تاکید کرد: «رهبران هر دو کشور همواره برای تحقق آرمانها و خواستههای ملتهای خود تلاش خستگیناپذیری کردهاند و در نتیجه، روابط روز به روز بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت پیش رفته است.»
به گزارش شفقنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ( چهارشنبه۱۳ خرداد) در پیامی سالروز استقلال جمهوری آذربایجان را به همتای خود «جیحون بایراموف» تبریک گفت.
در متن پیام وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره روابط دوستانهای مبتنی بر احترام متقابل داشتهاند که ریشه در ارزشهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت همسایه و مسلمان دارد. خوشبختانه رهبران هر دو کشور همواره برای تحقق آرمانها و خواستههای ملتهای خود تلاش خستگیناپذیری کردهاند و در نتیجه، روابط روز به روز بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت پیش رفته است. با خرسندی یادآور میشوم که این روند پویای توسعه، بیش از پیش تقویت شده و شتاب میگیرد و موضوعات و منافع مشترک را در سطوح دوجانبه، منطقهای و بینالمللی در بر میگیرد.











