شفقنا- روزنامه اسرائیلی «یديعوت آحارونوت» به نقل از یک دیپلمات عالیرتبه اروپایی گزارش داد که جنگ در ایران به یک شکست راهبردی فاجعهبار تبدیل شده که منافع امنیتی اسرائیل و اروپا را تهدید میکند.
به گزارش شقنا، الجزیره نوشت:: این مقام اروپایی افزود که بسیار بعید است دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، حمله خود به ایران را از سر بگیرد و تأکید کرد که تنها چیزی که برای ترامپ اهمیت دارد، تنگه هرمز است.
وی گفت که ترامپ به نیکسون در جنگ ویتنام شباهت دارد: «او تنها میخواهد از ایران خارج شود و به جنگ پایان دهد.»
این دیپلمات ادعا کرد که اسرائیل به زنجیره تأمین تولید موشکهای ایران آسیب جدی وارد کرده است، اما تهران همچنان ذخایر عظیمی از موشکها در شهرهای موشکی خود در اختیار دارد که توانسته است آنها را استخراج کند.
وی اشاره کرد که ایران مقدار زیادی اورانیوم غنیشده در اختیار دارد و خاطرنشان ساخت که در توافقی که در حال شکلگیری است، راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.
به گزارش روزنامه اسرائیلی، این دیپلمات شکست اسرائیل در لبنان را با شکست روسیه در اوکراین مقایسه کرد و گفت: اسرائیل مرتکب اشتباهات راهبردی فاحشی میشود و «گمان میکند آنچه با بمباران فایدهای ندارد، با بمباران شدیدتر و اشغال عمیقتر سودمند خواهد شد.»
متن خبر در الزیره











