شفقنا – سازمان هواپیمایی کشوری کویت روز چهارشنبه مدعی شد که فرودگاه بینالمللی این کشور بامداد چهارشنبه هدف حملات پهپادهای ایرانی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات گزارش داد که چندین تأسیسات آسیب دیده و تعدادی زخمی شدهاند.
خبرگزاری کویت گزارش داد که در پی این حمله، پروازها و ترافیک هوایی در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
رسانههای محلی ادعا کردهاند که ساختمان ترمینال ۱ فرودگاه، پس از آسیبدیدن در حمله قبلی ایران در اواخر ماه فوریه، روز دوشنبه بازگشایی شده بود.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که مرکز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مورد تهاجم موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.
د️ر این بیانیه آمده است: در اواخر شب گذشته ارتش آمریکا یک نفتکش ایرانی را در حوالی تنگه هرمز مورد اصابت پرتابه هوایی قرار داد که این نفتکش از محل موتورخانه دچار خسارت گردید.در پاسخ به این تجاوز و نقض مقررات تنگه هرمز شناور متعلق به دشمن آمریکایی صهیونی به نام پانایا مورد هدف موشکهای نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.
«دشمن آمریکایی در تجاوزی مجدد یک دکل مخابراتی سپاه در جنوب جزیره قشم را هدف پرتابههای هوایی خود قرار داد. در پاسخ به این تجاوز پایگاه هوایی و بالگردی آنان مستقر در یکی از کشورهای منطقه و همچنین مرکز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مورد تهاجم موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفتند.»
ا️ین بیانیه افزود: پیشازاین اخطار داده بودیم که در صورت تجاوز پاسخ متفاوت و سنگینتر خواهد بود و همینطور اقدام کردیم. این پاسخها باید عبرت شده باشد.️ تکرار میکنیم برهم زدن امنیت تنگه هرمز تاوان سختی برای ارتش متجاوز آمریکا خواهد داشت.











