شفقنا- هیئت وزیران کویت روز سهشنبه آنچه حملات ایران به این کشور در روزهای دوشنبه و پنجشنبه گذشته خواند، را محکوم کرد و حق خود را برای اتخاذ اقدام مناسب به منظور حفظ امنیت، محفوظ دانست.
به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: هیئت وزیران کویت در حساب کاربری خود در پلتفرم اکس (توئیتر سابق)،آورد: «حملات مکرر ایران با موشک و پهپاد علیه کشور کویت در روزهای پنجشنبه گذشته و دوشنبه شب» محکوم است.
این هیئت از ایران خواست آنچه حملات ایران به این کشور خواند را فوری و بدون قید و شرط متوقف کند و ایران را مسئول کامل آن دانست.
هیئت وزیران بر مخالفت قاطع کویت با این «اقدامات تأکید کرد و اعلام نمود که کویت حق کامل خود را برای حفظ امنیت خود محفوظ میدارد.
کویت روز دوشنبه ایران را به انجام حملات جدید علیه خود متهم کرده بود و هشدار داد که این هدفقراردادنها، تلاشها برای کاهش تنش را تضعیف میکند.
این در حالی است که آمریکا بارها از خاک کویت به ایران حمله کرده است. ایران بارها اعلام کرده است که کشورهای عربی به آمریکا برای حمله به خاک خود ااجازه ندهند اما برخی از آن کشورها نظیر کویت بی تفاوت به این موضوع، اجازه حملات آمریکا از خاک آنها به ایران را دادند.
متن خبر در الجزیره











