شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (سه شنبه ۱۲ خرداد ماه) را در ادامه میخوانید:
غریب آبادی: بحران منطقه محصول جنایات و مصونیت رژیم صهیونیستی است که حاکمیت دولتها را نقض میکند
غریب آبادی در صفحه ایکس نوشت: «تحولات فعلی لبنان، سوریه و قدس اشغالی، یک واقعیت را آشکارتر کرده است: بحران منطقه حاصل «تنشهای پراکنده» نیست؛ محصول جنایات و مصونیت رژیم صهیونیستی است که حاکمیت دولتها را نقض میکند، آتشبس را بیمعنا میسازد و به مقدسات فلسطینی ها تعرض میکند.
شورای امنیت باید از مرحله ابراز نگرانی و دعوتهای کلی عبور کند و تصمیمات تنبیهی و الزامآور علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ نماید. حقوق بینالملل با محکومیتهای کمهزینه و بیاثر، پاسداری نمیشود.
در این راستا، ادعای رئیسجمهور آمریکا درباره منصرفکردن نتانیاهو از حمله بزرگ به بیروت، بیش از آنکه نشانه صلحطلبی واشنگتن باشد، موید نقش مستقیم آمریکا در مدیریت تجاوزات رژیم صهیونیستی است.
اگر تصمیم حمله به پایتخت یک دولت مستقل با یک تماس تغییر میکند، پرسش اصلی این است که چرا ماهها نقض آتشبس، تجاوز به لبنان، آوارگی مردم و تهدید حاکمیت این کشور با حمایت سیاسی و نظامی غرب ادامه یافت!»

*******************************************************************************************************
زیدآبادی: سزا یا ناسزای ترامپ به نتانیاهو
احمد زیدآبادی در صفحه ایکس نوشت: «طبق گزارش آکسیوس از سه منبع آمریکایی، دونالد ترامپ در تماس تلفنی اخیر خود با بنیامین نتانیاهو از روی خشم او را به باد فحش و دشنام گرفته است!
در زبان فارسی به فحش و دشنام، “ناسزا” هم گفته میشود، اما به نظرم فحشهای #ترامپ به #نتانیاهو نه ناسزا که کاملاً سزا بوده است!
این سزای آدمی است که با حمایت از دو حزب فاشیست و رهبران دیوانهٔ آنها، زمینهٔ ورود و موفقیتشان در انتخابات پارلمانی را فراهم کرد تا پشتوانهٔ اکثریت پارلمانی ائتلاف تحت رهبری او برای تشکیل دولت باشند!
هر چند که نتانیاهو شخصاً نیز فردی افراطی و تندرو است، اما اتحاد او با فوقافراطیهای زباننفهمی مثل بنگویر و اسموتریچ، کارش را به جایی رسانده که فردی با مختصات ترامپ، برای متوقف کردن او، مجبور شده است به باد دشنام و تحقیرش بگیرد!
افراطگرایی در هر امری بخصوص سیاست، یکسره آفت و خسارت است، فوقافراطگرایی اما عین جنون و دیوانگی است و نهایتاً هم با صخرهٔ سخت واقعیت تصادم میکند و باعث انهدام کِشتی میشود!
الحذر از افراط و همنشینی و اتحاد با فوقافراطیها! چون هر فرد و سازمان و کشوری که وارد این وادی شد، سالم از آن بیرون نیامد!»

زیدآبادی در توییت دیگری با عنوان «بار ننگ!» نوشت: «آیا یک “ایرانی” منطقاً میتواند هم حامی #نتانیاهو و طرفدار نقشههای او علیه ایران باشد و هم خود را ملیگرا و وطنخواه و ایراندوست معرفی کند؟
هرگز! هواداری از نتانیاهو و ایراندوستی، جمع نقیضین و به لحاظ منطقی امری محال است، زیرا نخستین شرط ایراندوستی دفاع از موجودیت و یکپارچگی سرزمین ایران و مخالفت با تجزیه و تکهپاره کردن خاک آن است، حال آنکه به اقرار صریح تامیر هیمن رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) نتانیاهو در جنگ ۴۰ روزه از طریق مسلح کردن گروههای مسلح کردی و تشویق آنان برای حمله به خاک ایران، در پی ایجاد یک “کشور” برای آنان بوده، نقشهای که فقط پس از تهدید رجب طیب اردوغان نخستوزیر ترکیه، ترامپ از حمایت از ادامهٔ آن منصرف شده است!
بدین ترتیب، آن دسته از مدعیان ملیگرایی ایرانی که از جنگ نتانیاهو علیه ایران حمایت کرده و میکنند، تا آخر عمرشان باید بار ننگ و ذلت حمایت از تجزیهٔ ایران را به دوش بکشند!»

*******************************************************************************************************
خضریان: دشمن تنها زبان قدرت را میفهمد
علی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «در طول ۲۴ ساعت گذشته از قطر و عربستان گرفته تا فرانسه و سازمان ملل نسبت به جنایات اسرائیل در لبنان معترض بودند، اما آنچه موجب عقبنشینی رژیم صهیونی از حملات شد، معتبر بودن تهدید جمهوری اسلامی ایران در حمله به شمال سرزمینهای اشغالی بود که نشان داد دشمن تنها زبان قدرت را میفهمد. »

*******************************************************************************************************
حسینی: دولت پای کار سفره و معیشت مردم ایستاده است
سید سجاد حسینی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی در صفحه ایکس نوشت:«با دستور دکتر پزشکیان رئیسجمهور و پیگیریهای وزیر #جهاد_کشاورزی، تخصيص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه كشور ابلاغ و بخش اول مطالبات گندمكاران به حساب كشاورزان واريز شد.
#حمایت_از_تولید شعار نیست راهبرد است، دولت پای کار سفره و معیشت مردم ایستاده است..»

*******************************************************************************************************
عمادالدین باقی در صفحه ایکس نوشت: «شرارتها و خونریزی هایی که سالیان درازی است هر روز به دست اسرائیل جریان دارد و دنباله اش امروز در غزه و لبنان و جنگ علیه ایران مشاهده می شود، یادآور سخن دوراندیشانه منصورالسلطنه عدل رئیس هیئت ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل دراوایل دوره محمد رضاشاه در سال ۱۹۴۷(شهریور ۱۳۲۶) است. که در نطق خود در سازمان ملل در مخالفت ایران با تشکیل رسمی اسراییل و تقسیم فلسطین گفت:
«شما با اقدام خود اجاقی به وجود خواهید آورد که زیر خاکستر آن همیشه آتشی روشن خواهد بود که نهتنها خاورمیانه، بلکه صلح عالم را نیز تهدید میکند». »

*******************************************************************************************************
ضرغامی: ولایتمداری جز عشقودوستیومحبت نیست
سید عزت الله ضرغامی در صفحه ایکس نوشت: « دینخدا حتی با استدلال و تبیین هم جلو نمیرود، چه رسد به چماق تکفیر و تهدید!
آن امامی که عاشقششدیم راه «دل» را انتخاب کرد.
ولایتمداری جز عشقودوستیومحبت نیست.
هل الدین الا الحب؟!»

*******************************************************************************************************
محمدرضا ظفرقندی با اشاره به افتتاح انستیتو کانسر ایران در صفحه ایکس نوشت: « افتتاح چنین پروژه بزرگی در میانه جنگ،پیام روشنی دارد؛ جامعه سلامت همچنان در کنار مردم #برای_ایران و برای رضای خدا ایستاده است. اقدام خیرین در ساخت و تجهیز مراکز درمانی،نمونهای از مسئولیتپذیری اجتماعی و سرمایهگذاری ماندگار برای نسلهای آینده محسوب میشود»

*******************************************************************************************************
محمدباقر نوبخت در صفحه ایکس نوشت: «تحولات یک سال گذشته وضعیتی متفاوت از فروض و الویت های برنامه هفتم را برای #ایران حاصل نموده است.
برون رفت از شرایط موجود و حرکت به سمت اهداف مطلوب، نیازمند برنامه ای متناسب ولی متفاوت با روش های برنامه ریزی رایج است که همواره با انتقاد عدم تحقق در اجرا و ناکارامدی مواجه بود. در کنار اعتماد به ظرفیت کارشناسی سازمان برنامه و بودجه کشور، از دولت محترم انتظار میرود تا با ابتنا به سیاست های بلند مدت نظام، برنامههایی کوتاه مدت و پروژه محور، طراحی و با الویت پروژه های ناتمام اجرا نماید. با این رویکرد لازم است، بهره مند از تجارب موفق گذشته (۲۴) بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به تعدادی پروژه انتفاعی وغیرانتفاعی
تبدیل نموده و حسب مورد ضمن تشریک مساعی با بخش های غیر دولتی آنها را به انجام رساند. این اقدام واکنشی در خور نسبت به تاکید واقعبینانه رهبر معظم انقلاب در اصلاح برنامه هفتم و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. »

*******************************************************************************************************











