شفقنا – دونالد ترامپ روز سهشنبه مدعی شد که مذاکرات و تبادل پیامها بین آمریکا و ایران ادامه دارد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری فارس ساعاتی پیش به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که تبادل پیام بین ایران و آمریکا برای دستیابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن، دستکم چند روز است که متوقف شده است.
ساعاتی پس از انتشار این گزارش، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: گزارشهای جعلی مبنی بر آنکه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا از چند روز پیش گفتوگوهایشان را قطع کردهاند، نادرست و اشتباه است.
«مکالمات بین ما به طور مداوم، از جمله چهار روز پیش، سه روز پیش، دو روز پیش، یک روز پیش و امروز، ادامه داشته است.»
وی گفت: هیچکس نمیداند که [این مذاکرات] به کجا خواهند رسید، اما همانطور که به ایران گفتم، «وقتش رسیده که به هر طریقی شده، توافق کنید».
ترامپ دوشنبه شب مدعی شده بود که گفتوگوها با ایران با سرعت بالایی در جریان است.
آمریکا و ایران طی روزهای اخیر و در بحبوحه تبادل پیامها برای خاتمهدادن به جنگ سهماهه، تنشهای نظامی فزایندهای داشتهاند که احتمال فروپاشی آتشبس و ازسرگیری درگیریها را افزایش داده است. از سوی دیگر حملات گسترده اسرائیل علیه لبنان که طی روزها و ساعات اخیر شدت گرفته است، باعث شده که احتمال فروکشکردن خصومتها در منطقه بیش از پیش کاهش یابد.
ایران روز گذشته تاکید کرد که تجاوز به بیروت از سوی رژیم صهیونیستی، نقض آتشبس تلقی خواهد شد و با پاسخ تهران مواجه میشود.
در پی هشدارهای تهران، گفتوگویی تلفنی بین ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی، انجام شد؛ گفتوگویی که پایگاه خبری آکسیوس آن را پُرتنش توصیف کرده است.
ترامپ پس از این گفتوگو در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، آن را سازنده توصیف و اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی عازم بیروت نمیشوند. رسانههای اسرائیلی نیز گزارش دادند که حمله به پایتخت لبنان به حالت تعلیق درآمده است.











