شفقنا- سوئد نیز قصد دارد محدودیت سنی برای استفاده کودکان از رسانههای اجتماعی وضع کند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک کمیسیون منصوب دولت روز سهشنبه توصیه کرد که سوئد باید حداقل سن ۱۵ سال را برای استفاده از رسانههای اجتماعی تعیین کند.
پس از آنکه استرالیا در دسامبر سال گذشته با اولین ممنوعیت استفاده از رسانههای اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال در جهان، پیشگام شد، چندین کشور اروپایی به دنبال مهار استفاده کودکان از این رسانهها هستند. حالا وزیر امور اجتماعی و بهداشت عمومی سوئد گفته است: «دلایل اعمال محدودیت سنی، با این وجود، از مزایای ادامه دسترسی آزاد به این نوع رسانهها بیشتر است. این ممنوعیت میتواند به گونهای تدوین شود که شرکتهای پلتفرم مسئول تأیید سن باشند.»
گفتنی است در سوئد، در حال حاضر محدودیت ۱۳ سال برای زمانی که کودکان باید رضایت والدین خود را برای ایجاد حساب کاربری در رسانههای اجتماعی داشته باشند، وجود دارد.
این خبر را در رویترز ببینید











