شفقنا-کتائب (گردانهای) امام علی از تحویل سلاحهای خود به دولت عراق در راستای تشکیل دولتی قوی و دارای حاکمیت کامل بر زمین و آسمان خود خبر داد.
به گزارش شفقنا، گردانهای امام علی در بیانیهای اعلام کرد: «در راستای مسئولیت ملی و حفظ دستاوردهای پیروزی به دست آمده و تقویت حاکمیت وحدت ملی و در چارچوب مسئولیت شرعی،گردانهای امام علی ع تصمیم به قطع ارتباط خود با تشکیلات الحشد الشعبی و آغاز اقدامات انحصار سلاح به دست دولت در همسویی با تمایل ملی و تصمیم برادران در چارچوب هماهنگی گرفت.
به همین مناسبت، ما خطاب به مردم و دوستداران خود و همه خانوادههای شهدا و جانباران اعلام میکنیم که به عهد و پیمان خود باقی هستیم و به دفاع از خاک پاک عراق در همه میادین پایبندیم.
نبرد امروز نبرد ساخت کشوری قوی و مقتدر دارای حاکمیت کامل بر زمین و آسمان خود با کمک همه فرزندان کشور است.
مقاومت نیاز است و نه حرفه، مقاومت اندیشه و عقیده و حس تعلق و مسئولیتپذیری است، مسئولیت ما انحصار سلاح به دست دولت، تقویت نهادهای امنیتی و بسط سلطه قانون است.
لذا فرماندهی گردانهای امام علی تصمیم گرفت:
کمیته پیگیری برای شمارش، تحویل و انتقال سلاح تحت نظارت فرماندهی کل نیروهای مسلح تشکیل شود.
کمیتهای برای پیگیری اوضاع خانوادههای شهدا و جانبازان تشکیل خواهد شد و این خانوادهها در صدر اهتمام و توجه باقی خواهند ماند.
کمیتهای برای پیگیری امور افراد وعناصر مرتبط با گردانهای امام علی و ادغام آنها در نهادهای دولتی تشکیل خواهد شد.»
پیش از این سرایا السلام وابسته به جریان صدر و شاخه نظامی عصائب اهل حق هم از تحویل سلاح خود به نیروهای دولتی خبر داده بودند.












