شفقنا- مارکو روبیو برای اولین بار از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در جلسات استماع در کاپیتول هیل حاضر شد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با سوالاتی در مورد تلاشهای دیپلماتیک متوقفشده دولت ترامپ در سراسر جهان روبرو شد. نمایندگان کنگره در جلسهای بسیار پرتنش سیاستهای او و دولت ترامپ را در رابطه با جنگ ایران به چالش کشیدند.
این سناتور سابق جمهوریخواه در کمیتههای مجلس نمایندگان و سنا برای ارائه درخواست بودجه سالانه وزارت امور خارجه حضور داشت اما تمرکز به سرعت به آتشبس ناپایدار بین واشنگتن و تهران تغییر کرد و حملات نمایندگان به خصوص در حزب دمکرات وی را شوکه کرد.
روبیو در جلسه استماع کنگره مدعی شد: ایران موافقت کرده است درباره جنبههایی از برنامه هستهای خود که قبلاً از بحث در مورد آنها خودداری میکرد، مذاکره کند. با این حال، او گفت: این تضمینی نیست که مذاکرات به توافقی برای پایان دادن به جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران منجر شود.
روبیو به سناتورها مدعی شد: ایران قصد داشته است قابلیتهای سلاحهای متعارف خود را به عنوان «سپر» برای برنامه هستهای خود تقویت کند. او در توضیح اینکه چرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، احساس کرده است که آغاز جنگ ضروری است، گفت: «آنچه آنها سعی در انجام آن داشتند این بود که سعی کنند یک سپر متعارف بسازند و پشت آن سپر متعارف پنهان شوند.»











