شفقنا- روزنامه «معاریو» گزارش داد که در ارتش اسرائیل نارضایتی و خشم نسبت به تصمیمها و رفتارهای بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این رژیم، و یسرائیل کاتس، وزیر جنگ، افزایش یافته است.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الهدهد نوشت: «بر اساس این گزارش، اعلام قبلی حمله به ضاحیه جنوبی بیروت باعث شد عنصر غافلگیری از بین برود و در نتیجه، به نیروهای حزبالله فرصت داده شد تا پیش از آغاز عملیات منطقه را ترک کنند. همین موضوع، به گفته منابع نظامی، موجب انتقاد جدی در درون ارتش شده است».
معاریو همچنین به نقل از محافل نظامی نوشت که فرماندهی ارتش اسرائیل نسبت به پیامدهای احتمالی توافق آتشبس هشدار داده و معتقد است چنین توافقی میتواند شرایط امنیتی در شمال را به وضعیت مشابه جنگ دوم لبنان بازگرداند؛ وضعیتی که در آن شهرکهای شمالی بار دیگر در معرض تهدید مستقیم قرار خواهند گرفت.
این گزارش میافزاید که اختلاف نظر میان سطوح سیاسی و نظامی در اسرائیل بر سر نحوه مدیریت درگیریها، به یکی از چالشهای جدی این رژیم تبدیل شده و نگرانیها درباره پیامدهای میدانی تصمیمات سیاسی را افزایش داده است.











