شفقنا- دولت استرالیا اعلام کرده است برداشت گندم استرالیا در بحبوحه هزینههای بالای کود و شرایط خشک، کمترین میزان در سه سال گذشته خواهد بود.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: دفتر اقتصاد و علوم کشاورزی و منابع استرالیا (ABARES) در گزارش فصلی محصولات کشاورزی اعلام کرد: انتظار میرود استرالیا، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان، در اواخر امسال 26.7 میلیون تن گندم برداشت کند که حدود 9 میلیون تن کمتر از فصل گذشته است.
این دفتر اعلام کرد: افزایش سرسامآور هزینههای کود در میانه جنگ با ایران و همچنین بارندگی کم در شرق استرالیا، در کاهش عملکرد نقش دارند.
پیش از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، استرالیا بخش عمدهای از سوخت دیزل و کود مورد نیاز خود را از طریق تنگه هرمز که اکنون مسدود شده است، وارد میکرد.











