شفقنا- اسرائیل در مراسم افتتاح سفارت جدید، روابط با فیجی را ستود اما انتقادات در حوزه اقیانوس آرام از فیجی در این رابطه ادامه دارد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: «سیتیونی رابوکا» نخست وزیر فیجی، میزبان «گیدئون سعار» وزیر امور خارجه اسرائیل، در مراسم افتتاح سفارت جدید این رژیم در سووا پایتخت فیجی بود. در این مراسم سعار در پستی در X، فیجی را «دوست واقعی اسرائیل» توصیف کرد و روابط با این کشور جزیرهای و کوچک را به کتاب مقدس ارتباط داد.
این افتتاحیه ماهها پس از آن صورت میگیرد که فیجی سال گذشته سفارت خود را در اورشلیم تأسیس کرد. انتقادات از این اقدام فیجی ادامه دارد. سخنگوی پاسیفیکا برای فلسطین استرالیا بعنوان یک گروه طرفدار فلسطین که توسط اعضای دیاسپورای جزایر اقیانوس آرام در استرالیا تشکیل شده است، این افتتاحیه را محکوم کرد و آن را «عملی همدستانه با نسل کشی مردم غزه» توصیف کرد. او گفت: «از اقیانوس آرام تا فلسطین، ما در کنار هم در مسئولیت خود برای پایان دادن به نسلکشی، اشغال و آپارتاید اسرائیل ایستادهایم.»











