شفقنا- طرفداران آزادی رسانهها این اقدام را به عنوان جدیدترین تلاش برای محدود کردن گزارشهای مستقل درباره ارتش آمریکا محکوم میکنند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: در جدیدترین اقدام پنتاگون برای محدود کردن دسترسی رسانهها از زمان بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، وزارت جنگ آمریکا روزنامهنگاران را از حضور در دفتر مطبوعاتی خود منع کرده است.
جوئل والدز، سخنگوی موقت پنتاگون گفت: دولت به دلیل دسترسی روزنامهنگاران به اطلاعات طبقهبندیشده دولتی، این دفتر را به عنوان «مرکز اطلاعات حساس طبقهبندیشده» معرفی کرده است. والدز در بیانیهای که در اختیار الجزیره قرار گرفت، با اشاره به شبکه کامپیوتری امنی که پنتاگون برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات طبقهبندیشده استفاده میکند، گفت: «این نویسندگان سخنرانیها معمولاً با مطالب طبقهبندیشده سروکار دارند؛ در نتیجه، روزنامهنگاران دیگر اجازه ورود به فضای اداری را نخواهند داشت. دسترسی به دفتر دستیار وزیر جنگ در امور عمومی و سخنگوی مطبوعاتی فقط با تعیین وقت قبلی امکانپذیر است.
این اقدام پس از مجموعهای از اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن توانایی رسانههای آمریکایی در گزارشدهی درباره ارتش و سایر حوزههای دولت انجام شد که انتقاد شدید رسانههای قدیمی و بزرگ آمریکایی را در پی داشت.
پنتاگون همچنین اعلام کرد که روزنامهنگاران هنگام ورود به این مجموعه به اسکورت رسمی نیاز دارند، سیاستی که نیویورک تایمز در دادخواست جداگانهای که در ماه مه ارائه شد، به دنبال لغو آن است.
این خبر را در الجزیره ببینید











