شفقنا- رئیسجمهوری آمریکا ضمن ادعای احتمال دستیابی به توافق با ایران طی هفته آینده برای تمدید آتشبس و بازگشایی تنگه هرمز، تأکید کرد که توافق صلح میان دو کشور میتواند از پیروزی نظامی نیز بهتر باشد.
به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بامداد امروز (سهشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که به دنبال انتشار گزارشهایی مبنی بر اینکه تهران به دلیل تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، مبادله پیام با واشنگتن در مذاکرات مربوط به توقف جنگ را به حالت تعلیق درآورده، «دونالد ترامپ»، رئیسجمهوری آمریکا اعلام کرد که به باور وی، احتمال دارد طی هفته آینده توافقی با ایران برای تمدید آتشبس و بازگشایی تنگه هرمز به دست آید.
ترامپ در گفتوگو با شبکه خبری «ایبیسی نیوز» آمریکا، ضمن بیان اینکه «اوضاع خوب به نظر میرسد»، از بروز «اختلال کوچکی» خبر داده که به گفته وی، «با سرعت زیادی برطرف شده» و توضیح داد که این مسئله مربوط به خشم مقامات ایرانی از حملات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان بوده است.
رئیسجمهوری آمریکا با اعلام اینکه توانسته هر دو طرف جنگ در لبنان را نسبت به توقف درگیری متقاعد کند، اظهار داشت: با حزبالله صحبت کردم و گفتم شلیک ممنوع. با «بنیامین نتانیاهو»، نخستوزیر اسرائیل نیز صحبت کردم و گفتم شلیک ممنوع. سپس هر دو طرف شلیک به سوی یکدیگر را متوقف کردند.
ترامپ در ادامه نیز ضمن تأکید بر اینکه «توافق صلح با ایران ممکن است حتی از یک پیروزی نظامی بهتر باشد»، همزمان اذعان کرد: این مسئله ساده نیست. ما در مورد کشور بسیار بزرگی صحبت میکنیم که یک توافق را منعقد میکند و در واقع دشمنی عظیمی وجود دارد.
رئیسجمهوری آمریکا در این رابطه همچنین مدعی شد: این مسئله برای آنها (ایران) آسان نیست، و در واقع، برای ما نیز آسان نیست، با این حال ما آنچه را که نیاز داریم به دست میآوریم.
ترامپ درباره زمان نهاییسازی و تصویب یادداشت تفاهم مربوط به بازگشایی تنگه هرمز نیز، با بیان اینکه «باور دارم در مورد هفته آینده صحبت میکنیم»، توضیح داد که هنوز آن را تأیید نکرده چرا که «همچنان نیازمند دستیابی به چند نکته دیگر است».
خبر اصلی را در الشرق ببینید











