شفقنا – دونالد ترامپ روز دوشنبه خبرها درباره تعلیق مذاکرات بین آمریکا و ایران را رد کرد و گفت که چنین گزارشی تاکنون به دست وی نرسیده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری تسنیم ساعاتی پیش گزارش داد که با توجه به تداوم جنایات اسرائیل در لبنان و با عنایت به اینکه لبنان جزو پیششرطهای آتشبس بین واشنگتن و تهران بوده است و اکنون این آتشبس در همه جبههها از جمله لبنان نقض شده است، تیم مذاکرهکننده ایرانی «گفتوگوها و تبادل متون از طریق میانجی» را متوقف میکند.
ترامپ ساعاتی پس از انتشار این گزارش، مدعی شد که اطلاعی درباره تصمیم تهران درباره لغو مذاکرات با واشنگتن برای پایاندادن به جنگی که از اواخر ماه فوریه آغاز شده است، ندارد.
او در گفتوگو با انبیسی نیوزگفت: من چنین چیزی نشنیدهام، نمیدانم که آیا صحت دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، چیز خوبی خواهد بود – ما خیلی صحبت کردهایم، شاید بیش از حد.
«این به آن معنا نیست که ما شروع به بمباران خواهیم کرد. ما فقط سکوت خواهیم کرد. ما محاصره را حفظ مینماییم.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اقدامی از سوی ایران عواقبی برای تهران در پی خواهد داشت یا خیر، گفت: نه! مشکلی نیست. آنها مذاکرهکنندگان بسیار خوبی هستند.
آمریکا و ایران طی روزهای اخیر و در بحبوحه تبادل پیامها برای خاتمهدادن به جنگ سهماهه، تنشهای نظامی فزایندهای داشتهاند که احتمال فروپاشی آتشبس و ازسرگیری درگیریها را افزایش داده است. از سوی دیگر حملات گسترده اسرائیل علیه لبنان که طی روزها و ساعات اخیر شدت گرفته است، باعث شده که احتمال فروکشکردن خصومتها در منطقه بیش از پیش کاهش یابد.











