شفقنا- کارشناسان نسبت به افزایش نقصان سلامت روان ناشی از بحران آب و هوا هشدار میدهند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: درحالیکه جهان درگیر گرمایش بی سابقه، سیل، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی است اثرات تغییرات اقلیمی نه تنها در دنیای فیزیکی، بلکه در ذهن مردم نیز به طور فزایندهای احساس میشود.
برای برخی، اضطراب در مورد آینده میتواند فراتر از نگرانی به چیزی تبدیل شود که متخصصان آن را «فلج زیستمحیطی« مینامند که حالتی از ناامیدی، خاموشی عاطفی و انفعال ناشی از ترسهای طاقتفرسا در مورد تخریب محیط زیست است.
«نوذات تارهان» روانپزشک و رئیس بنیانگذار دانشگاه اسکودار، به آناتولی گفت: اگرچه اضطراب اقلیمی یک پاسخ طبیعی به یک تهدید واقعی است، اما وقتی افراد احساس میکنند که در تأثیرگذاری بر آنچه در آینده رخ میدهد، ناتوان هستند، میتواند از نظر روانی آسیبزا شود. اضطراب در مواجهه با یک تهدید یک پاسخ انسانی است، اما به جای ارائه راهحل، منجمد شدن یک واکنش ناسالم است.
این روانپزشک فلج زیستمحیطی را وضعیتی توصیف کرد که با بیتفاوتی، فقدان انگیزه، انرژی کم و بیتفاوتی مشخص میشود. سایر علائم میتواند شامل مشکلات خواب، کنارهگیری اجتماعی، حواسپرتی، احساس گناه و خشم باشد.
ئیس بنیانگذار دانشگاه اسکودار ترکیه افزود: وقتی جوانان شاهد نمونههای ملموس تغییرات اقلیمی هستند، از نظر جسمی اثرات آن را احساس میکنند، اضطراب آنها افزایش مییابد و وقتی بیتفاوتی بزرگسالان و تصمیمگیرندگان را میبینند، دچار ناامیدی و بدبینی میشوند. اضطراب اقلیمی سپس به فلج زیستمحیطی تبدیل میشود.
این خبر را در آناتولی ببینید











