شفقنا- رئیس سازمان فرودگاههای اسرائیل «یفتاح رون طال» با اظهاراتی جنجالی اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد از محلهای پارک هواپیما در فرودگاههای بنگوریون و رامون به هواپیماهای سوخترسان ارتش آمریکا اختصاص یافته است.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه العهد نوشت: به گزارش «اسرائیل نیوز ۲۴»، وی در یک مصاحبه رادیویی گفته است این وضعیت تأثیر مستقیمی بر ترافیک هوایی غیرنظامی گذاشته و به مسافران آسیب رسانده است؛ بهویژه در آستانه فصل تابستان که حجم سفرها افزایش مییابد.
او این وضعیت را «غیرمنطقی» توصیف کرده و تأکید کرده است که حضور گسترده این هواپیماها در فرودگاه اصلی اسرائیل، مانع از بازگشت کامل ظرفیت عملیاتی این فرودگاه شده است.
بر اساس این گزارش، به مقامهای اسرائیلی اطلاع داده شده که این هواپیماها پس از تأیید توافق احتمالی میان واشنگتن و تهران، ظرف ۷۲ ساعت به پایگاههای نظامی آمریکا در اروپا منتقل خواهند شد.
رئیس فرودگاههای اسرائیل همچنین از این موضوع انتقاد کرده که به جای انتقال این هواپیماها به پایگاههای نیروی هوایی اسرائیل، به دلایل لجستیکی در نزدیکی تلآویو مستقر شدهاند؛ موضوعی که به گفته او نباید به قیمت اختلال در پروازهای غیرنظامی تمام شود.











