شفقنا- یک واحد نیروی هوایی ایالات متحده که پهپادهای نظارتی گلوبال هاوک را اداره میکند، از تابستان امسال از پایگاه اندرسن در گوام به پایگاه هوایی یوکوتا در توکیو منتقل خواهد شد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ کیودو نوشت: مقامات وزارت دفاع ژاپن اعلام کردند: انتظار میرود سه هواپیمای شناسایی بدون سرنشین RQ-4 گلوبال هاوک و حدود ۱۵۰ پرسنل به صورت مرحلهای به پایگاه هوایی آمریکا در غرب توکیو منتقل شوند و هیچ تأسیسات جدیدی برای استقرار آنها برنامهریزی نشده است.
این پهپادهای ارتفاع بالا و با استقامت بالا قادر به نظارت گسترده و جمعآوری اطلاعات دوربرد هستند. آنها قبلاً به طور موقت در پایگاه هوایی یوکوتا و پایگاه هوایی میساوا در استان آئوموری، شمال شرقی ژاپن، مستقر شده بودند. به گفته وزارت دفاع ژاپن، ارتش آمریکا اعلام کرده است این جابجایی با هدف تقویت فعالیتهای جمعآوری اطلاعات و نظارت در اطراف ژاپن با بهبود کارایی عملیاتی و قابلیتهای واکنش سریع در بحبوحه محیط امنیتی منطقهای فعلی انجام میشود.
این خبر را در کیودو ببینید











