شفقنا- در میانه درگیریها، آمریکا طرح جدیدی برای کاهش تنشهای اسرائیل و لبنان ارائه میدهد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: یک مقام آمریکایی گفت: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، با جوزف عون، رئیس جمهور لبنان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مورد مذاکرات دیپلماتیک بین اسرائیل و لبنان صحبت کرده و طرحی را برای «کاهش تدریجی تنش» پیشنهاد داده است.
این مقام آمریکایی گفت: آمریکا پیشنهاد داده است که به عنوان اولین گام، حزبالله حملات به اسرائیل را متوقف کند و در عوض اسرائیل از تشدید تنش در بیروت خودداری کند. به گفته این مقام، «این امر فضایی برای کاهش تدریجی تنش و توقف مؤثر خصومتها ایجاد میکند.»
طبق این گزارش عون سعی کرده این پیشنهاد را پیش ببرد و به توافقی دست یابد. با این حال، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد تعهد حزبالله به آتشبس را «تضمین» میکند. او بار توقف «شلیک اول» را بر دوش اسرائیل گذاشت.
نتانیاهو روز یکشنبه گفته بود به رغم آتشبس اعلام شده بیش از شش هفته پیش، به سربازان دستور داده است تا در نبرد علیه حزبالله، بیشتر به داخل لبنان پیشروی کنند.











