شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (یکشنبه ۱۰ خرداد ماه) را در ادامه میخوانید:
مهاجرانی: ایران با همدلی و انسجام ملی پیش خواهد رفت
فاطمه مهاجرانی در صفحه ایکس نوشت: «دولت دکتر پزشکیان در روزهای سخت نشان داد که کنار مردم میایستد؛ امروز هم با همان نگاه،پای کار حل مسائل کشور و بهبود زندگی مردم است.
ایران با همدلی و انسجام ملی پیش خواهد رفت. »

*******************************************************************************************************
طباطبایی: رئیسجمهور از خدمت به مردم عقب نخواهد نشست
سید مهدی طباطبایی در صفحه ایکس نوشت: «شایعهپردازی شبکه بیآبروی خارجی تداوم بازیهای مضحک رسانهای قبلی است. آرزوی خود را به جای واقعیت منتشر کردهاند. رئیسجمهور #پزشکیان از خدمت به مردم عقب نخواهد نشست، چنانکه ملت ایران از مسیر همبستگی و مقاومت پا پس نخواهند گذاشت. آرزوی شکستن وحدت ملی ایرانیان را به گور میبرند. »

*******************************************************************************************************
حضرتی: رئیسجمهور پزشکیان با تمام توان مشغول پیگیری امور کشور و خدمت به مردم است
الیاس حضرتی در صفحه ایکس نوشت: «رئیسجمهور #پزشکیان با تمام توان مشغول پیگیری امور کشور و خدمت به مردم است. برای چندمین بار در ماههای اخیر، برخی رسانههای خارجی و شبکههای همسو با آنها شایعه استعفای رئیسجمهور را مطرح کردهاند، شایعهای که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و پیش از این نیز بارها تکذیب شده است.
به نظر میرسد طراحان این اخبار بیش از آنکه در پی اطلاعرسانی باشند، در آرزوی ایجاد ناامیدی، اختلاف و شکاف در انسجام ملی هستند که البته ناکام خواهند ماند. ملت #ایران نشان داده است که در بزنگاههای مهم، فارغ از تفاوت دیدگاهها، برای حفظ منافع ملی و سربلندی کشور در کنار یکدیگر میایستد. آرزوی شکستن وحدت این ملت و گسستن پیوند دولت و مردم، همانند گذشته، محقق نخواهد شد.»

*******************************************************************************************************
پزشکیان: رویارویی با چالشهای بزرگ بدون تحمل سختیها شدنی نیست
مسعود پزشکیان در صفحه ایکس نوشت: «رویارویی با چالشهای بزرگ بدون تحمل سختیها شدنی نیست. عبور از این مسیر پر فراز و نشیب تنها با آگاهی و همکاری عمومی ممکن است.
باید واقعیتهای موجود را برای مردم تبیین کنیم تا همه بخشهای جامعه در حل مشکلات مشارکت داشته باشند.
کاین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود.»

*******************************************************************************************************
بهروز آذر: استواری و صراحت دکتر پزشکیان، برخی را به شایعهپردازی و آرزوپردازی به جای واقعیت کشانده است
زهرا بهروزآذر در صفحه ایکس نوشت: «امروز دکتر #پزشکیان را دیدم؛ محکمتر و مصممتر از همیشه، استوار بر عهدی که با مردم بستند و عزم خدمت به همه ایرانیان.
ذرهای از مسیر پیشرفت و عزت #ایران و پیگیری مطالبات همه مردم کوتاه نخواهند آمد.
همین استواری و صراحت، برخی را به شایعهپردازی و آرزوپردازی به جای واقعیت کشانده است»

*******************************************************************************************************
جمعه ای: بهانهتراشی و وقتکشیهای مکرر ترامپ منطقی نیست
روح الله جمعه ای در صفحه ایکس نوشت: « ضمن اطمینان و اعتماد کامل به تمامی مقامات و مسئولان نظام درباره مذاکرات اما؛ بهانهتراشی و وقتکشیهای مکرر ترامپ منطقی نیست!
تهاجمات وحشیانه اسراییل به جنوب لبنان و بمباران و تصرف مناطق شیعهنشین منطبق بر آتشبس نیست!
از همه مهمتر بلاتکلیفی به مراتب بدتر از جنگ یا سازش است…»

*******************************************************************************************************
سید محمود نبویان در صفحه ایکس نوشت: «برای دفع شر رژیم کودککش و رهایی مردم عزیز لبنان از وضعیت اسفناک کنونی، باید: اولا، ایران با همراهی گروههای مقاومت در منطقه، علیه رژیم خونخوار صهیونیستی وارد عمل شود
ثانیا، تنگهی بابالمندب مسدود شود
و ثالثا، آسمان پایتخت اسرائیل در منطقه ( امارات) ستارهباران شود.»

*******************************************************************************************************
اسماعیلی: وحدتِ بدونِ رعایت خطوط قرمزِ رهبری، توهمِ خطرناک است!
محمد مهدی اسماعیلی در صفحه ایکس نوشت: «وحدتِ بدونِ رعایت خطوط قرمزِ رهبری، توهمِ خطرناک است!
تجربهی برجام و مذاکرات یک سال اخیر نشان داد که خوش خیالی، بهای سنگینی دارد. لازم است نگاهها و افرادِ صحنه مذاکره، متناسب تجربیات تلخ یک دهه اخیر، بازنگری شوند. »

*******************************************************************************************************
سه گزینه ترامپ در نگاه مشاور امنیت ملی سابق رئیسجمهور آمریکا به روایت فواد ایزدی
فواد ایزدی در صفحه ایکس نوشت: «سه گزینه ترامپ در نگاه مشاور امنیت ملی سابق رئیسجمهور آمریکا:
۱- اعلام پیروزی توسط ترامپ، بدون توافق و متوقف کردن سیاستی که موفق نبوده.
۲- رسیدن به توافقی شبیه برجام همراه با محدودیتهای مربوطه.
۳- حمله نظامی مجدد به زیرساختهای ایران.
جیک سالیوان معتقد است برای آمریکا گزینه دوم بهترین گزینه است. چون
۱- نتیجه گزینه اول این است که کنترل کامل تنگه هرمز در دست ایران باقی میماند و با استفاده از این کنترل ایران وارد مذاکره با کشورهای مختلف شده و با استفاده از اهرم تنگه هرمز در عمل تحریمها را خنثی میکند.
۲- گزینه دوم برای برنامه هستهای ایران محدودیت ایجاد میکند و ایران را ذیل توافقی با آمریکا نگه میدارد.
۳- گزینه سوم عملیاتی نیست چون ایران زیرساختهای کشورهای جنوب خلیج فارس را به صورت گسترده هدف قرار میدهد. با حملات جدید هم ایران تسليم نخواهد شد و در عمل چیزی بیشتر از جنگ ۴۰ روزه حاصل نخواهد شد.
نتیجه:
برای آمریکا بهترین گزینه، گزینه دوم و برای ایران بهترین گزینه، گزینه اول است.
لطفا برای رسیدن به توافق با آمریکا اصرار نداشته باشید.
بهترین گزینه برای ایران استفاده از منابع ژئوپلیتیکی و مالی #تنگه_هرمز و بالاتر بردن هزینه حمله به ایران است.
پایبندی آمریکا به توافقی که در دراز مدت منافعی برای ایران داشته باشد توهم است. توهم است. توهم»

*******************************************************************************************************
فاضل میبدی: چراهیچ دولتی در این سال ها مسئله درمان کشور را حل نکرد؟
محمد تقی فاضل میبدی در صفحه ایکس نوشت: « چهارمشکل اساسی در مورد #دارو ۱-کمبود دارو،بویژه داروهای خاص۲-گرانی دارو، بویژه برای طبقه کم درآمد۳-بی کیفیتی داروهای ایرانی۴-بی تعهدی بیمه هادرپرداخت مابه التفاوت.چراهیچ دولتی در این سالهامسئله درمان کشور را حل نکرد؟ چراهمه شعاردادند و کاری نکردند؟زجرتهیه دارو بیش اززجردردبیماراست.»

*******************************************************************************************************
نادری: کاهش حمایت از کارگران یعنی تشدید نارضایتی و فرسایش اعتماد اجتماعی
احمد نادری در صفحه ایکس نوشت: «تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ابطال مصوبه حق مسکن کارگران، فقط یک اختلاف اداری نیست، نشانه شکاف خطرناک میان سیاستگذاری و واقعیت معیشت مردم است
در اوج بحران اجاره و تورم، کاهش حمایت از کارگران یعنی تشدید نارضایتی و فرسایش اعتماد اجتماعی.»

*******************************************************************************************************











