شفقنا- بنیامین نتانیاهو نخستوزیر اسرائیل از گسترش عملیات نظامی این رژیم در لبنان خبر داد و تأکید کرد که ارتش اسرائیل مأمور شده دامنه عملیات خود را افزایش داده و کنترل مناطق تحت نفوذ حزبالله را بیش از پیش در دست بگیرد.
به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: نتانیاهو اعلام کرد که به ارتش دستور داده است عملیات جاری در لبنان را تعمیق کند و «چنگ خود را بر مناطقی که تحت کنترل حزبالله بودهاند محکمتر سازد».
وی همچنین اشغال منطقه شقیف را مرحلهای جدید در سیاست امنیتی اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد که تلآویو بهطور همزمان در جبهههای مختلف از جمله سوریه، غزه و لبنان فعالیت میکند و در این مناطق «مناطق حائل» ایجاد کرده است.
نخستوزیر اسرائیل در ادامه گفت که عملیات نظامی در لبنان به زمان بیشتری نیاز دارد، اما هدف نهایی آن بازگرداندن امنیت به ساکنان شمال اسرائیل است. او مدعی شد که کابینهاش همانگونه که امنیت ساکنان جنوب را تأمین کرده، قصد دارد امنیت کامل مناطق شمالی را نیز برقرار کند.
نخستوزیر اسرائیل در ادامه ادعا کرد که نیروهای این رژیم تنها در ماه مه ۷۰۰ عضو حزبالله را شهید کرده است و مجموع تلفات این گروه از ماه مارس به ۸ هزار نفر رسیده است.
وی در پایان گفت: «ما مأموریت را در جنوب لبنان به پایان خواهیم رساند، اما این کار زمانبر خواهد بود».
اظهارات نتانیاهو در شرایطی مطرح میشود که طی ساعات اخیر تنشها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی افزایش یافته و همزمان گزارشهایی از حملات موشکی و پهپادی حزبالله به مناطق شمالی اسرائیل منتشر شده است.











