شفقنا- بنا به گزارشها، نروژ از مالزی به دلیل لغو قرارداد موشکی عذرخواهی کرده و باعث خشم کوالالامپور شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: رسانههای محلی امروز یکشنبه گزارش دادند: نروژ از مالزی به دلیل لغو مجوز صادرات سامانه موشکهای تهاجمی دریایی (NSM) عذرخواهی کرده است.
به گزارش مالای میل، محمد خالد نوردین، وزیر دفاع مالزی، گفت: این موضوع در جریان دیدار دوجانبه با «تور او. ساندویک» همتای نروژی خود، در حاشیه نشست شانگری-لا در سنگاپور مطرح شده است. او گفت: «من با همتای نروژی خود ملاقات کردم و او عذرخواهی خود را ابلاغ کرد، اما همچنین دلیل لغو را توضیح داد.»
این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، از تصمیم اسلو انتقاد کرد و هشدار داد که لغو این قرارداد میتواند آمادگی دفاعی مالزی را به طور قابل توجهی مختل کند و پویایی امنیت منطقهای را تغییر دهد.
طبق گزارشها، نروژ این اقدام را به دلایل امنیت ملی توجیه کرده است، منطقی که انور آن را «یکجانبه و غیرقابل قبول» خواند.
این خبر را در آناتولی ببینید











