شفقنا- یک پخشکننده اسرائیلی تصاویری از پرچم این رژیم بر فراز قلعه بوفورت لبنان منتشر کرده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: شرکت پخش اسرائیل تصاویری را پخش کرده است که پرچم اسرائیل و پرچم تیپ گولانی را بر فراز قلعه بوفورت در جنوب لبنان نشان میدهد. این تصاویر اندکی پس از آن پخش شد که ارتش اسرائیل از «عملیات گسترده» در منطقه بوفورت و وادی السلوقی خبر داد و هشدار داد که این حمله به «مناطق بیشتری برای عملیات نظامی» گسترش خواهد یافت.
ارتش رژیم همچنین تصاویری از سربازان خود در این منطقه منتشر کرد و گفت: «نیروهای ما از [رودخانه] لیتانی عبور کرده و حملات خود را علیه حزبالله به شمال رودخانه گسترش دادهاند.»
همزمان اسرائیل کاتز وزیر جنگ رژیم در پستی در تلگرام با اشاره به ساکنان شمال اسرائیل گفت: «به دستور نخستوزیر نتانیاهو و راهنمایی من، [ارتش اسرائیل] مانور خود را در لبنان گسترش داد، از رودخانه لیتانی عبور کرد و رشتهکوه بوفورت – یکی از مهمترین نقاط استراتژیک برای دفاع از جوامع جلیل و حفظ امنیت نیروهای ما – را تصرف کرد.»
این درحالی است که الجزیره روز شنبه از نزدیک شدن نیروهای اشغالگر اسرائیل به نبطیه یکی از بزرگترین شهرهای جنوب لبنان خبر داده بود.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، روز جمعه عبور نیروهای اسرائیلی از لیتانی را تأیید کرد. او در بازدید از لشکر ۳۶ در مرز شمالی اسرائیل گفته بود: نیروها همچنین در بیروت و دره بقاع به عنوان بخشی از یک حمله گسترده علیه حزبالله در سراسر جبهه لبنان فعالیت میکنند.
پس از جنگ ۲۰۲۴ بین اسرائیل و حزبالله، یونسکو ۳۴ مکان فرهنگی در لبنان، از جمله قلعه بوفورت را تحت حفاظت بیشتر قرار داد. در بیانیه مطبوعاتی آن زمان آمده بود که این مکانها اکنون «از بالاترین سطح مصونیت در برابر حمله و استفاده برای اهداف نظامی بهرهمند خواهند شد». عدم رعایت این بندها «نقض جدی» کنوانسیون لاهه ۱۹۵۴ محسوب میشود و زمینههای بالقوهای برای پیگرد قانونی ایجاد میکند. فیلمها و تصاویر، فعالیتهای نظامی را در داخل و اطراف قلعه ۹۰۰ ساله نشان دادهاند. اسرائیل پیش از این به دلیل حمله به نزدیکی ویرانههای رومی ثبتشده توسط یونسکو در بعلبک، در شرق لبنان و همچنین نزدیک به ویرانههای صور، در جنوب، با انتقاد مواجه شده است.











