شفقنا- تظاهرکنندگان در جریان ناآرامیهای بیرون از یک سالن دلانی نیوآرک با پلیس درگیر شدند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: طبق گزارش رسانهها، معترضان اواخر روز شنبه در نیوآرک در بیرون از مرکز بازداشت مهاجران دلینی هال با پلیس ایالت نیوجرسی درگیر شدند. این تظاهرات که علیه اجرای قوانین مهاجرتی آمریکا ساماندهی شده بود به خشونت کشیده شد. پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشکآور به این اقدام واکنش نشان داد و برای متفرق کردن جمعیت اقدام کرد.
بیش از ۲۰۰ نفر در بیرون از این مرکز تجمع کردند و علیه سیاستهای دولت آمریکا در اعزام نیروهای بدنام مهاجرتی موسوم به ICE اعتراض کردند.
اعتراضات درحالی رخ میدهد که سالن دلانی به یک بازداشتگاه خصوصی مهاجران تبدیل شده و اعتراض مردم را برانگیخته است. برخی از افراد بازداشت شده بنا به گزارشها به دلیل آنچه کیفیت پایین غذا و مراقبتهای پزشکی ناکافی توصیف میکنند، در اعتصاب غذا هستند.
خبر دیگر اینکه گروههای حقوق مدنی به دلیل نقض حقوق بشر در بزرگترین بازداشتگاه مهاجران ایالات متحده در ال پاسو، تگزاس، که در 9 ماه گذشته سه نفر در آن جان خود را از دست دادهاند، شکایتی را مطرح کردهاند. اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا و سایر گروهها، این شکایت را مطرح کردهاند و پرونده جدیدی را به نمایندگی از چهار نفری که در حال حاضر در کمپ ایست مونتانا، تحت استراتژی اخراج گسترده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نگهداری میشوند، باز میکنند.
این خبر را در آناتولی ببینید











