شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.
به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (شنبه ۹ خرداد ماه) را در ادامه میخوانید:
فواد ایزدی در صفحه ایکس نوشت:«طرف آمریکایی در این برنامه کریستوفر هیل، سفیر اسبق آمریکا در عراق بود. این روزها این جماعت در وزارت خارجه آمریکا، وزارت جنگ، سازمان سیا… به شدت از دست ترامپ عصبانی هستند. چرا؟
چون سالها است برای سرنگونی دولت ایران تلاش کردهاند و احساس میکنند زحماتشان دارد بر باد میرود.
اگر مسئولین کشور از فرصت ژئوپلیتیکی و مالی به دست آمده در #تنگه_هرمز به درستی استفاده کنند، تحریم و فشار بر ایران کارکرد خود را از دست میدهد. یعنی زحمات ۴۷ ساله افرادی مثل هیل از بین میرود. ان شاءالله.»

*******************************************************************************************************
بقایی: میدان و دیپلماسی دوشادوش هم؛ برای یک ملت، برای یک کشور و برای یک هدف
اسماعیل بقایی در صفحه ایکس نوشت: «میدان و دیپلماسی دوشادوش هم.
برای یک ملت؛
برای یک کشور؛
برای یک هدف؛
آماده برای هر وضعیتی.
زره پوشم ار تیغ بازی کنی
کمر بندم ار صلح سازی کنی
به هرچه آن نمایی تو از گرم و سرد
پذیرندهام ز آشتی و نبرد
بیا تا چه داری ز شمشیر و جام
که دارم درین هر دو دستی تمام!
«نظامی گنجهای»»

*******************************************************************************************************
محسن رضایی: رییس جمهور آمریکا برای سومین بار در حال خیانت به دیپلماسی است
محسن رضایی در صفحه ایکس نوشت: «همانطور که پیشبینی میشد، رییس جمهور آمریکا برای سومین بار در حال خیانت به دیپلماسی است. او با ادامه محاصره دریایی و زیادهخواهی در مذاکرات، بیش از پیش ثابت کرد که اهل مذاکره نیست و اهداف دیگری را دنبال میکند. »

*******************************************************************************************************
فلسفه انتخاب سخنگو برای مذاکرات از نگاه جمعه ای
روح الله جمعه ای در صفحه ایکس نوشت: «فرمانده میدان دیپلماسی، رسماً سخنگو برای مذاکرات تعیین میکند تا کشور دچار آشفتگی و تحلیلهای غلط و انحرافی نشود.
آنگاه؛
خبرنگار اعزامی و غیراعزامی، خبر غیرواقعی منتشر میکنند و روی خبر خودشان در صداوسیما تحلیل هم میکنند!
نماینده مجلس و سخنران تریبونِ خیابان و مشاور و… مواردی از مفاد توافق نانوشته! را میگویند و تحلیل ارائه میدهند!
و در ادامه یحتمل شاهد خبر و تحلیل راننده و نیروی هماهنگ کننده امور اداری و پشتیبانی تیم مذاکره در قالب عضو هیات اعزامی هم باید باشیم!
چرا مانع این شلختگی اطلاعرسانی که #امنیت_روانی جامعه را هدف قرار داده نمیشوید؟ »

*******************************************************************************************************
طباطبایی: ایران مملو از جوانان فکوری است که فرصت مدیریت عالی نیافتهاند
سید مهدی طباطبایی در صفحه ایکس نوشت:«اظهارات بیاساس و جنجالی یک جوان جویای نام درباره مواضع #رئیس_جمهور را نباید جدی گرفت. رفتارهای کودکانه چند عنصر اشتباهی نباید منجر به تثبیت این گزاره نادرست شود که جوانان ظرفیت نقشآفرینی در اداره کشور را ندارند. ایران مملو از جوانان فکوری است که فرصت مدیریت عالی نیافتهاند..»

*******************************************************************************************************
بهادری جهرمی: تحریم اقتصادی هم نوعی جنگ عیان و نامشروع علیه مردم ایران است
علی بهادری جهرمی در صفحه ایکس نوشت: «نامگذاری تحریمهای جدید بنام «خشم اقتصادی» در امتداد نام حمله نظامی بنام «خشم حماسی» بهتر فریاد کشید تحریم اقتصادی هم نوعی جنگ عیان و نامشروع علیه مردم ایران است.
تکلیف امریکا روشن است که مستمر در حال جنگ بوده، هست و خواهد بود؛
ما هم باید تکلیف مان با خودمان روشن باشد.»

*******************************************************************************************************











