شفقنا – وزیر جنگ آمریکا روز شنبه مدعی شد که ارتش ایالات متحده در صورت لزوم آماده از سرگیری نبرد در خلیج فارس است و در مقایسه با روز اول جنگ، آمادگی بیشتری برای انجام این کار دارد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، هگست در جریان سفری به سنگاپور گفت: ما بر حفظ آمادگی و موقعیت خود برای بازگشت به درگیریها در صورت لزوم متمرکز هستیم، اما دونالد ترامپ ترجیح میدهد این کار را نکند.
وی افزود: هدف رئیس جمهور این بود که ایران نباید قادر به داشتن سلاح هستهای باشد و «این اهداف به هیچ وجه تغییر نکردهاند». تهران بارها تاکید کرده که برنامه هستهایاش صلحآمیز است و قصدی برای ساخت بمب اتم ندارد.
او تاکید کرد که مذاکرات بین دو کشور «سازنده» بوده است.
درخصوص تنگه هرمز، هگست مدعی شد که «آنها [ایران] میخواهند بگویند که تنگه [هرمز] را کنترل میکنند، اما ما این کار را میکنیم».
این ادعای هگست در حالی مطرح شده است که دستگاههای اطلاعاتی آمریکا نیز تایید کردهاند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل تنگه هرمز را در اختیار دارد و کشتیها با کسب مجوز از تهران قادر به عبور از این آبراه استراتژیک هستند.
با وجود ادعای ترامپ در روز جمعه مبنی بر اینکه آمریکا محاصره بنادر ایران را به پایان میرساند، هگست روز شنبه حرفهای رئیس جمهور را رد کرد و گفت که محاصره به قوت خود پابرجاست.
تهران این محاصره را غیرقانونی و نقض آتشبس شکننده بین دو کشور خوانده است و قویاً اعلام کرده که تردد در تنگه هرمز هیچ ربطی به واشنگتن ندارد.
این خبر را اینجا ببینید.











