شفقنا- معاون رییس جمهور آمریکا از نزدیک بودن توافق با ایران خبر داده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن هنوز به توافق با ایران نرسیده است، اما دو طرف به توافق نزدیک شدهاند.
ونس مدعی شد: ایالات متحده توانایی به عقب راندن قابل توجه برنامه هستهای تهران را حفظ کرده است.
ونس افزود: در مذاکرات با تهران چند نکته مبهم در مورد ذخایر اورانیوم غنیشده و مسئله غنیسازی وجود دارد. دشوار است که دقیقاً بگوییم رئیس جمهور چه زمانی یا آیا قرار است تفاهمنامه را امضا کند یا خیر. ما در مورد چند نکته در مورد زبان [توافقنامه] اختلاف نظر داریم.»
وی گفت: «نمیتوانم تضمین کنم که به آنجا خواهیم رسید، اما در حال حاضر احساس خوبی نسبت به آن دارم.»
این اظهارات در حالی مطرح شد که گزارشهایی مبنی بر توافق اولیه برای تمدید آتشبس و کاهش محدودیتهای کشتیرانی در تنگه هرمز، که در انتظار تأیید رئیس جمهور دونالد ترامپ است، منتشر شده؛ ایران تاکنون واکنشی به این ادعاها نشان نداده است.











