شفقنا- وزیر امور خارجه عربستان ضمن قدردانی از رئیسجمهوری آمریکا به دلیل آنچه اعطای فرصت بیشتر برای مذاکره با هدف دستیابی به توافق خواند، ابراز امیدواری کرد که ایران از این فرصت برای جلوگیری از پیامدهای جدی تشدید تنش استفاده کند.
به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شاهزاده «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه این کشور، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اعلام کرد که کشورش پاسخ مثبت «دونالد ترامپ»، رئیسجمهوری آمریکا با اعطای «فرصت بیشتر به مذاکرات برای دستیابی به توافقی که به پایان یافتن جنگ، بازگرداندن امنیت و آزادی دریانوردی در تنگه هرمز همانند پیش از 28 فوریه 2026 (9 اسفند 1404) و رسیدگی به همه مسائل مورد اختلاف در راستای خدمترسانی به امنیت و ثبات منطقه منجر شود» را ارج مینهد.
بن فرحان در ادامه پیام خود، ضمن ابراز قدردانی عربستان از «تلاشهای میانجیگری مداوم پاکستان در این زمینه»، همچنین عنوان کرد که کشورش «مشتاقانه منتظر است تا ایران از این فرصت برای جلوگیری از پیامدهای خطرناک تشدید تنش استفاده کند و به سرعت به تلاشهای انجام شده برای پیشبرد مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع منجر به برقراری صلح پایدار در منطقه و جهان پاسخ مثبت دهد.»
خبر اصلی را در الشرق ببینید











