شفقنا-اتاق فرماندهی عملیات مقاومت اسلامی لبنان(حزبالله) بیانیهای درباره رویاروییها با ارتش اسرائیل در شهرک حدّاثا واقع در جنوب لبنان صادر کرد.
به گزارش شفقنا، اتاق فرماندهی عملیات حزبالله در این بیانیه تصریح کرد: «ارتش دشمن اسرائیلی از چند روز پیش در تلاش برای درهم شکستن خطوط دفاعی مقاومت در شهرک حداثا از طریق انجام حملات هوایی فشرده و گلولهباران توپخانهلی و نیز خودرهای بمبگذاری شده و بلدوزرها و ماشین آلات مهندسی در چارچوب پیشروی برای اشغال این شهرک بود و مقاومت نیز در کمین آنها نشسته بود.
روز گذشته مورخه 19-5-2026، ساعت 20:10 نیروی ترکیبی از ارتش دشمن اسرائیلی تلاش کرد برای بار سوم طی این هفته از شهرک رشاف به سمت شهرک حداثا پیشروی کند، مجاهدان مقاومت پس از رصد نظامیان صهیونیست در ورودی جنوبی شهرک حداثا در منطقه ورزشگاه کمینی برای آنها ترتیب دادند و با سلاح نیمهسنگین و حملات موشکی با آنها درگیر شدند و تلفات قطعی به آنها وارد ساختند.
ساعت 20:50 یک دستگاه تانک مرکاوا تلاش کرد به سمت برکه حداثا پیشروی کند که مجاهدان با سلاح مناسب آن را هدف گرفته و منهدم کردند و سپس با نظامیان محافظ تانک درگیر شدند و در این بین، جنگندهها و توپخانه دشمن برای پیشتیبانی از نظامیان خود و ایجاد پوششی برای خارج کردن تانک هدف گرفته شده وارد عمل شد.
ساعت 21:05 یگان توپخانه مقاومت با گلولههای خمپاره نظامیان کمکی ارتش اسرائیل را در ورودی شهرک هدف گرفتند و در ساعت 22:15 دسته دیگری از نظامیان اسرائیلی تلاش کردند به سمت تقاطع منتهی به شهرک عیتا الجبل پیشروی کنند که مجاهدان مستقیما آنها را هدف گرفته و تانک دوم را منهدم کردند.
ساعت 00:10 مجاهدان مقاومت در ورودی جنوبی شهرک حداثا سومین تانک مرکاوا را در نزدیکی ورزشگاه شهرک مورد اصابت مستقیم قرار دادند که منجر به انهدام تانک و عقبنشینی کامل نظامیان صهیونیست به منطقه خله الدراج تحت پوشش بمبهای دودزا شد.
ساعت 03:15 گروهی دیگری از نظامیان دشمن اسرائیلی تلاش کردند به سمت منطقه البیدر از همان مسیر دو تلاش پیشین طی روزهای گذشته پیشروی کنند که در کمین مجاهدان گیر افتاده و در درگیری با آنها تانک چهارم دشمن منهدم شد.
در مقابل این نبرد جانانه و قهرمانانه مجاهدان مقاومت و وارد آوردن خسارات و تلفات، ارتش دشمن ناگزیر شد بامداد امروز به سمت شهرک رشاف عقبنشینی کند.»











