شفقنا- ترکیه از اعزام سامانه دفاعی پاتریوت به این کشور خبر داده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد: آلمان از ماه ژوئن یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت را برای استقرار شش ماهه به این کشور ارسال خواهد کرد تا جایگزین سامانهای شود که به عنوان بخشی از اقدامات ناتو در جنوب شرقی ترکیه برای تقویت دفاع هوایی در میانه جنگ با ایران مستقر شده بود.
در ماه مارس، آنکارا اعلام کرد یک سامانه پاتریوت آمریکایی در جنوب شرقی ترکیه، نزدیک یک پایگاه راداری ناتو، در مواجهه با تهدیدات موشکی «ادعایی» از سوی ایران مستقر شده است. پدافند ناتو مدعی است در طول جنگ چهار موشک بالستیک شلیک شده از ایران را سرنگون کرد.
وزارت دفاع ترکیه در بیانیهای اعلام کرد: «علاوه بر سامانه پدافند هوایی پاتریوت اسپانیایی که در حال حاضر در کشور ما مستقر است، یکی از دو سامانه پاتریوت اضافی که ناتو به دلیل درگیریهای بین آمریکا، اسرائیل و ایران مستقر کرده است، با یک سامانه آلمانی جایگزین خواهد شد.»
وزارت دفاع ترکیه در افزود: «قرار است این جایگزینی در ماه ژوئن تکمیل شود و انتظار میرود این سامانه تقریباً شش ماه عملیاتی بماند و ارزیابیهای امنیتی با هماهنگی متحدان ادامه خواهد یافت.»
ترکیه که دومین ارتش بزرگ ناتو را در اختیار دارد، در سالهای اخیر گامهای مهمی برای کاهش وابستگی خود به تأمینکنندگان خارجی در صنعت دفاعی برداشته است. با این حال، علیرغم تلاشهایش، هنوز فاقد پدافند هوایی جامع است و برای پشتیبانی به سامانههای ناتو که در منطقه مستقر هستند، متکی است.
این خبر را در رویترز ببینید











